Subaru Impreza WRX Sti - Z rodinného auta je sporťák! Stačí trochu otočit knoflíkem

Máte problémy být na schůzkách včas? Štve vás, že vám ostatní na křižovatkách ujíždějí? Pokud nechcete investovat do nepraktické sportovní »placky«, existuje i jiné řešení. Jmenuje se Subaru Impreza WRX Sti, což je dravec v mírně pozměněném kabátě běžného rodinného auta. Právě tento vůz v tradiční modré metalíze redakce Nedělního Aha! otestovala.
O tvarech nové imprezy, která se z tradičního sedanu proměnila v hatchback, se už psalo mnohé. Kufr je teď praktičtější, nicméně auto vypadá tuctověji. Například zadní aerodynamické křídlo, které dříve bývalo na víku kufru sedanu, určitě vypadalo impozantněji než současný spoiler nad zadním sklem. I uvnitř působí snad až moc civilně. Ono také tak jezdí. To ovšem tehdy, pokud neotočíte knoflíkem mezi sedadly doleva, nebo ještě raději doprava. Tak se totiž spouští »ostrý« režim motoru, díky čemuž lze dosáhnout zrychlení z nuly na stovku lehce nad pět sekund (hodnota, kterou nedosahuje ani Porsche Boxter) a maximálky 250 km/h.
Na druhou stranu – při režimu »I« (inteligent) lze na dálnicích při využití tempomatu a při dodržování rychlostního limitu jezdit i pod deset litrů. To s minulým »estéíčkem« nebylo možné ani náhodou. Také je nová impreza Sti daleko vhodnější pro každodenní jízdy ve městě. Její podvozek už totiž není tuhý jako prkno, takže to na nerovných cestách tolik nedrncá. To má sice za následek trochu citelnější naklánění auta v ostrých zatáčkách, jenže podstatnější je, že kola zůstávají tam, kde mají být. Auto jde za plynem jako pila a skvěle se ovládá.
Při testování se nám trochu zbytečný zdál režim sport. Doporučujeme jezdit buď v inteligentním režimu, a nebo mimo město na zakroucených a klidně i docela rozbitých okreskách v opravdu ostrém režimu »sport sharp«. To se pak při projíždění zatáček v rychlostech, kde by 99 rodinných aut ze sta skončilo v příkopech, i slušně vychovanému řidiči derou z úst nahlas obdivné výkřiky.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0 –100 km/h: 5,2 vteřiny
Spotřeba: 10,3 l/100 km
Zavazadlový prostor: 301 l
Cena: 1 148 800 Kč
HLAVNÍ PLUSY:
Mimořádný motor
Skvělý volant
Možnosti nastavení motoru i podvozku
HLAVNÍ MÍNUSY
Malý a skloněný kufr
Rozporuplný design
Mírně zadrhávající řazení