Autosalon v Ženevě: Krásné holky a auta z Východu

ŽENEVA – Desítky světových či přinejmenším evropských premiér, unikátní systém zavírání kufru nového superbu, stovky krásných dlouhonohých dívek. To všechno nabízí letošní mezinárodní ženevský autosalon.
Desítky světových či přinejmenším evropských premiér, unikátní systém zavírání kufru nového superbu, stovky krásných dlouhonohých dívek. To všechno nabízí letošní mezinárodní ženevský autosalon. Hlavní změnou proti minulým ročníkům je stále se zvětšující výstavní plocha, kterou zabírají automobily, které jezdí na něco jiného než je klasický benzin a naftu. Hybridní auta už mají v nabídce prakticky všechny velké automobilové koncerny, k vidění jsou i supersporty spalující líh a spousta na první pohled neodlišitelných aut, které mají v nádržích zemní plyn. Stále viditelněji jsou ve výstavních halách rozmístěny vozy z produkce čínských a indických firem. Kdo se chce sám předsvědčit, má možnost. Autosalon pokračuje až do příštího týdne. Co nás všechno zaujalo?
Tramontana
Španělský supersport má poněkud neobvyklé tvary i uspořádání sedadel. Řidič i spolujezdec totiž sedí za sebou. Dvanáctiválcový motor auto rozjede na více než 300 km/hod. Z nuly na stovku se rozjede za méně než čtyři sekundy.
Rinspeed squba
Pouze neoprénový oděv a dýchací přístroje v interiéru napovídají, že tento lotus bude umět více než pouze jezdit po silnici. Speciální trysky totiž umožňují i jeho plutí po vodě či dokonce pod její hladinou. Posádku přitom před nájezdy žraloků a jiné vodní havěti nechrání žádná střecha.
Giugiaro Quaranta
Hybridní automobil s pohonem všech čtyř kol a dlouhým dojezdem. To díky větší nádrži a bateriím s vyšší kapacitou. Energii dodávají i solární panely. Ve voze sedí řidič uprostřed a dva spolujezdci po levé i pravé ruce.
Perawes MonoTracer
Užívat si zrychlení a další výhody rychlých motocyklů umožňují stroje firmy Perawes. Na dvoučlennou posádku, která sedí za sebou, díky plastovému krytu neprší. Stabilitu pomáhají udržovat pomocná kolečka. Automotorka jede přes 250 km/hod.
MazdaTaiki
I když tento koncept je již znám, stále jeho tvary budí pozornost. Prý se leckteré prvky z tohoto extrémně aerodynamického modelu dostanou do sériové výroby. Pohánět ho má nová generace wankelova motoru.
Číňané a Indové chystají invazi
Indické automobilky se už nekrčí někde v koutku. Na ženevském výstavišti stálo nejlevnější auto světa – indická Tata Nano spolu s dalšími modely této značky pěkně uprostřed výstavní haly. Kousek dál, také v poměrně velké expozici, byly výrobky čínské automobilky BYD, včetně modelu F1, který je opravdu velmi podobný kolínské Toyotě Aygo. Češi se nejdříve budou moci seznámit s další čínskou firmou – Brillance. Ta své vozy hodlá začít prodávat v Evropě již letos.