Test Aha! - Volvo S80: Přepadení se nebojte!

PRAHA – Není to dlouho, co Volvo představilo v Ženevě lahůdku v podobě druhé generace modelu Volvo S80. Na český trh se sice dostane až na přelomu července a srpna, ale deník Aha! velký a luxusní.
Není to dlouho, co Volvo představilo v Ženevě lahůdku v podobě druhé generace modelu Volvo S80. Na český trh se sice dostane až na přelomu července a srpna, ale deník Aha! velký a luxusní sedan ve spolupráci s pořadem Autosalon televize Prima otestoval už nyní.
Volvo už tradičně působí luxusním a elegantním dojmem. Stejně jako jiné modely vyznačuje se i nové S80 výrazným zakřivením hran. V porovnání se svým předchůdcem má ale novinka hladší linie, zaoblený předek, více skloněné čelní sklo a boční okna jsou zvýrazněna chromovanou lištou. Boky vozu jsou navíc vyšší a širší, takže posilují robustní dojem vozu.
Klasický klíček od zapalování už v novém volvu potřebovat nebudete. Nahradil ho dálkový ovladač PCC. V tomhle volvu se nemusíte bát ani přepadení – pokud by se do něj někdo schoval, upozorní vás na něj dálkový ovladač – díky signálu ze snímače srdečního tepu uvnitř vozu.
Elegance a luxus se projevuje i v interiéru. Ultratenká středová konzole byla prodloužena až k zadním sedadlům a je v ní umístěna celá řada odkládacích míst a přípojek pro přídavná zařízení, jako je třeba iPod nebo elektrický chladicí box. Sedačky vozů Volvo jsou často považované za nejlepší na trhu, a to platí i pro S80. Volvo navíc nabízí velký prostor pro nohy vpředu i vzadu. Tvrzená skla o tloušťce 5 mm pak zaručují skvělou zvukovou izolaci.Švédská automobilka i v případě své novinky klade velký důraz na bezpečnost. Vůz je nově vybaven systémem, který upozorní na možnost kolize a poskytne podporu při brzdění. Prostor před autem je totiž neustále sledován radarem a při hrozbě srážky upozorní řidiče blikající červené světlo na čelním skle a zvukový signál. Pokud řidič nereaguje, je automaticky aktivována podpora brzdění. Při prudkém zpomalení se navíc rozblikají brzdová světla, aby na nebezpečí upozornila další řidiče.
Model S80 kromě jiných možností nabízí i nadupaný motor V8 s výkonem 315 koní, který patří k nejčistším osmiválcům na trhu. Zvuk motoru a vibrace v kabině prakticky nezaznamenáte. Volvo je navíc vybaveno systémem pohonu všech kol AWD. Nejlevnější verze by měla stát 1 099 000 Kč, nejdražší v nejluxusnější výbavě pak 1 779 000 korun.
Testované Volvo S80
✔ Objem: 4414 cm3
✔ Výkon: 232 kW/315 koní
✔ Točivý moment: 440 Nm /3950 otáček
✔ Max. rychlost: 250 km/h
✔ Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 s
✔ Kombinovaná spotřeba: 12,3 l
✔ Délka/šířka/výška (mm): 4820/1830/1450
✔ Zavazadlový prostor: 440 l/1105 l
✔ Cena: 1 689 000 Kč
Plusy
✔ Luxusní a prostorný interiér
✔ Dálkový ovladač PCC
✔ Systém varující řidiče před hrozící kolizí
Minusy
✔ Na české poměry příliš vysoká cena
✔ Velká spotřeba
Autor: Leni KABELÁČOVÁ
Foto: TV Prima