Logo magazínu

Speciální výstava představuje život za 1. světové války!

4 / 10
Prohlédnout znovu

Speciální výstava představuje život za 1. světové války!

1918 - Zranění měly nejčastěji zlétajících střepin. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Zdravotní vůz - Součástí vozu byl operační sál i lůžkové oddělení. Probíhaly zde základní zákroky jako vytáhnutí střepin z rány nebo zastavení krvácen. Sloužil především pro převoz raněných vojáků do nemocnice. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
1918 - Dopisy psaly především svým rodinám. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Poštovní vůz - Sloužil k přepravě dopisů a novin. Nejčastěji legionáři psali domů o svých pocitech. Za dobu války bylo přepraveno přes 4,5 milionu dopisů. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Těpluška - Vagón, ve kterém vojáci přespávali. Skládal se z dvoupatrových paland, do kterých se vešlo až 16 mužů. Měli zde schované zbraně i osobní věci. K zahřátí jim sloužily kožešiny a malá kamínka. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Obrněný vůz -Vůz jel vždy před lokomotivou, aby mohl čelit případným útokům. V jeho čele stálo dělo a po stranách měl kulomety Maxim 1910, kterými vojáci vystřelili až 550 ran za jednu minutu. Stěny vagonu byly vyplněny železným pláštěm a štěrkem. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
1918 - Až osm mužů spravovalo kulomety v obrněném voze. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Kovářský vůz - Vojáci se zahřáli i v dělnickém voze, kde nechyběla kovářská výheň, kovadlina nebo soustruh na nožní pohon. Vyráběly se zde hlavně podkovy pro legionářské koně. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
1918 - Legionáři kovají podkovu. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Dělo, které chránilo lokomotivu. | Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL

Konec v Kalendáriu! 15 litrů vody na plicích, Burešovou svírá strach

Dlouhý v zajetí litrů vína a nikotinu: Přiznal poruchu

Fatální pochybení Soukupa! ZÁKAZ STYKU S DCEROU?

Nešťastný Kristian Kodet: Milionová investice k pláči!

Lebkouni útočí! Kdo na léto shodil vlasy?

Mrazivý vzkaz Patrasové: Bože, vezmi mě k ní