Nešťastní senioři: Problémy s technikou v supermarketech | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

neděle 25. září 2022

Svátek slaví Zlata, zítra Andrea

Nešťastní senioři: Problémy s technikou v supermarketech

Eva Mikulčíková ukazuje: Jedna smetana bez aplikace je za třicet korun, druhá s aplikací za polovinu.
Eva Mikulčíková ukazuje: Jedna smetana bez aplikace je za třicet korun, druhá s aplikací za polovinu. (Foto Aha! – Karel Janeček)

Žije jen z důchodu, a aby co nejvíce ušetřila, pravidelně listuje letáky a sleduje slevové akce. Penzistka Eva Mikulčíková (64) z Frýdku-Místku nemá chytrý mobilní telefon a v některých supermarketech má prostě smůlu.

„Obchody začaly nabízet dvojí ceny. U mnohých obchodníků na ně bez aplikace v chytrém mobilu nedosáhnete. Třeba tuhle smetanu nabízejí pro vyvolené s aplikací za 14,90 korun. Já si ji musím kupovat za 29,30 korun,“ ukazuje Mikulčíková. Má za to, že se to týká mnoha lidí na hraně chudoby. „Mám jen důchod, pobírám příspěvek na bydlení, no a ještě nemám nárok na slevy. Na moderní telefon já z penze nemám ani náhodou. Tři čtvrtiny z důchodu padnou na byt a inkaso, žiju ze zbytku,“ popisuje někdejší tkadlena místní textilky, v níž pracovala dlouhých 27 let, své trable. Myslí si, že mezi seniory v tom není sama.

„A nejde jen o mě, mnoho dalších seniorů v mém okolí nemá chytrý mobil. Třeba ani nemají problém si ho pořídit, mnozí by na něj i ušetřili nebo jim ho daly děti, ale když špatně vidíte a máte horší citlivost prstů, už takový přístroj nedokážete ovládat,“ říká. Má obavu, že i další řetězce sáhnou ke změně, a ukončí platnost platových kartiček. „Je to ponižující, platit základní potraviny za plnou cenu. Sráží to moji důstojnost i sebevědomí. Obchodníci by měli přehodnotit situaci, vrátit se ke starým dobrým kartičkám,“ dodává penzistka.

Víte, že...

...Eva Mikulčíková tvrdí, že za měsíc při nákupu základních potravin přeplatí bez mobilní aplikace až čtyři sta korun? Za rok je to 4800 Kč!

Co říkají obchodníci?

Lidl: Aplikace nabízí více funkcí

„Vývojem loajalitního programu se Lidl intenzivně zabýval. Chytré mobilní telefony a aplikace se stávají každým dnem běžnějšími a dostupnějšími pro stále více lidí. Jsme přesvědčení, že tento trend bude nadále sílit. Protože se snažíme být moderní, rozhodli jsme se jít právě touto digitální cestou bez zbytečného plastu. Můžeme současně nabídnout více, než je běžné, např. historii nákupů, digitální účtenku a mnoho dalších funkcí. Zákazníkům, kteří aplikaci nevyužívají, jsou samozřejmě i nadále k dispozici ostatní nabídky uvedené v našich letácích,“ uvedl mluvčí obchodního řetězce Lidl Tomáš Myler.

Albert: Můžeme nabízet slevy na míru

„Zákaznici se velice omlouváme. Aplikaci Můj Albert jsme koncipovali jako moderní věrnostní program. Nabízí řadu výhod a slev dělaných na míru, pobídek k nákupu formou sbírání dalších věrnostních kreditů, receptů, inspirací, nápadů. Tyto funkce nelze zúžit na pípnutí kartičkou u pokladny, a proto by vydání kartičky nedávalo smysl. Druhým důvodem pro absenci plastu je pak šetrný přístup k životnímu prostředí. Jen za loňský rok ušetřily elektronické účtenky více než 6800 km účtenkového papíru,“ uvedl PR tým obchodů Albert.



Přečtěte si
ella
20. 8. 2022 • 22:12

54570----; dokonce i za 90,-Kč!

Uživatel_5457057
20. 8. 2022 • 21:14

ella - Kuřecí řízky za 100 Kč ... a kde prosím žijete? A co se týká Lidlu jako takového, tak je naprosto bezva. Mahdal mne nezajímá, ať si v TV kváká co chce, já si jdu koupit, co já chci. A co se týká slevové karty, tak s tím žádná práce není. U pokladny přiložím mobil k jejich čtečce a je hotovo. Jo a Lidl přístupnou wifi přístupnou má!!!! Bude mi brzo 80 let a žádný problém mi to nedělá!!!

ella
20. 8. 2022 • 20:12

HastManana; opravdu jste to důchodcům vysvětlil/a! Tako srozumitelné!

Uživatel_5577078
20. 8. 2022 • 15:14

Přesně tak proč dříve stačila karta?Chudáci starší lidi taky těžko zvládají samoobslužné kasy.Sice když tam někdo je tak jim pomůžou,ale to většinou tam stojí a čekají nežli si jich všimnou.

ella
20. 8. 2022 • 12:33

nika70; přesně tak!

Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.