Matásek krotí Carevnu
Když filmaři hledali auto pro Davida Matáska (54) do seriálu Polda, dlouho se nevědělo, v čem vlastně bude jezdit. Nakonec padla volba na volhu, a to vlastně úplnou náhodou. Těsně před natáčením ji totiž objevili producenti na internetu...
Netradiční bourák, který nikdy před tím neřídil a rozhodně to s ním neměl jednoduché. Takový dostal David Matásek (54), když začal natáčet Poldu. A tak se stalo, že jezdí s Carevnou! Tak se říká volze, kterou mu přidělili. Jenže takové auto se neřídí zrovna lehce „V létě topí, v zimě nechytá. Kvality nenajdeš. Volant jde ztuha. Zplodiny plní kabinu. Tlumiče již netlumí a Igor má z toho ústřel krční páteře,“ popsal své zkušenosti Matásek. „Přesto je to třetí do party. Bez ní by byl Polda poloviční, k Michalovi Břízovi patří, lpí na ní – vždyť těch zážitků a vzpomínek, které díky ní má,“ dodal herec. To, že bude řídit právě volhu, se rozhodlo náhodou – a těsně před začátkem natáčení. O značce vůbec nebylo rozhodnuto. Filmaři se až na poslední chvíli domluvili s ukrajinským majitelem, že si vůz zapůjčí. To ještě netušili, že se bude točit i druhá série. Za to, co za pronájem zaplatili, už totiž rovnou mohl být jejich!
Jaký je vůz Poldy
• Volha GAZ-M 21 z roku 1958, jde o první model nesoucí značku Volha.
• Neoficiálně se jí říkalo Carevna a na první pohled zaujala robustním vzhledem. Délka vozů z první série byla 4,8 m, šířka 1,8 m.
• Exempláře z bývalého Sovětského svazu se tehdy vyrobilo 640 000 kusů. Dnes je vzácností najít toto auto v zachovalém stavu.
• Má obsah 2,4 l, šlo o čtyřválec s třístupňovou převodovkou.
• V Československu Volha patřila k nejluxusnějším na trhu a byla užívána především zaměstnanci státních podniků či jako vůz Veřejné bezpečnosti.
• Potřebuje speciální servis, v Česku jsou dnes dostupné pouze svíčky a olej.
• Cena vozu je cca 20 000 dolarů.
V čem jezdil Exner
V seriálu Kapitán Exner, který minulou neděli skončil, jezdil jeho představitel Michal Dlouhý (49) pro změnu v modrém jaguarovi. Také on měl s jeho řízením problém. „Po technické stránce je to těžké – spousta věcí nefunguje, do toho musíte myslet na to, kam přesně přijet, vracet blinkr, protože se sám nevrací, nemáte posilovač řízení, občas to chcípá, a do toho říkat texty. Takže to není nic jednoduchého,“ prozradil o řízení herec. Jeho Jaguar typ E z roku 1969 měl obsah 4,2 l a jeho cena byla 100 000 liber.