Konec světa nastane 21. 12. 2012! Panika, radost ale hlavně dobré kšefty! | Ahaonline.cz

pátek 19. dubna 2024

Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela

Konec světa nastane 21. 12. 2012! Panika, radost ale hlavně dobré kšefty!

Konec světa prý nastane nastane 21. 12 . 2012
Konec světa prý nastane nastane 21. 12 . 2012 (Profimedia.cz, ara)

Máme se opravdu bát? Apokalypsa. Zkáza. Armageddon. Tajemné hieroglyfy nalezené v prastarém mayském chrámu Tortuguero věští konec světa. Zánik civilizace připadá na 21. 12. 2012 a tohle datum se začíná povážlivě přibližovat. A už se dějí věci. Věděli jste například, že nejlíp se kšeftuje se strachem?

Mayové hovořili o návratu svého boha války jménem Bolon Yokte, který spadne z oblohy poslední z 13 period, přičemž jedna perioda, které Mayové říkali baktun, má něco přes 394 let. Tou třináctou se uzavírá mayský kalendář, který tu byl dávno před evropským. Vše definitivně skončí 21. 12. 2012. Tak bylo předpovězeno před 5125 lety.

Archeologové navíc před pár týdny objevili zhruba 1300 let starý úlomek cihly z ruin chrámu blízko města Comalcalco, který se rovněž vztahuje k uvedenému datu.

A do třetice: navlas stejný termín zániku zmiňuje i nejznámější prorok Nostradamus (1503 – 1566). Jeho ztracená Kniha života objevená až v roce 1994 obsahuje 80 tajemných bizarních kreseb, které se týkají roku 2012. Na jednom z výjevů je muž s lukem, jehož šíp míří přesně do srdce galaxie, tedy do místa, kam se má Slunce dostat ke konci roku. Až v samotném závěru je vyobrazen muž s Knihou života. Prázdnou...

Je to s námi skutečně tak zlé? Řítíme se mílovými kroky do záhuby. Nedostatek ropy, ničivé tsunami, jaderné hrozby – to vše by tomu napovídalo. Vědci ale uklidňují. „Pro Maye je ale třináctka posvátná, není v ní tudíž vůbec nic apokalyptického,“ vyvrací katastrofické vize německý badatel Sven Gronemeyer, který si myslí, že jde o špatnou interpretaci, naopak to prý může znamenat začátek nové éry.

Jistě, mávneme rukou. Vždyť kazatelů předpovídající záhubu lidstva tu už bylo. Například Američan Harold Camping, který své poselství šířil po radiových vlnách, předpověděl konec světa na 21. května 2010. Nestalo se, a tak datum posunul na 21. října 2010. Zase to nevyšlo, a tak raději přestal vysílat.

Jenže rok 2012 je fenoménem poněkud těžšího kalibru. Na internetu o něm debatují desetitisíce, možná stovky tisíc lidí. A svěřují se dokonce se zcela vážně míněnými plány na sebevraždu.

Nebojte se, konejší i NASA

Tento mimořádný zájem dokonce přiměl Americký úřad pro letectví a kosmonautiku NASA, aby zřídil na svých webových stránkách speciální rubriku, která zvěsti o konci světa vyvrací. „Nic zlého se Zemi v roce 2012 nestane,“ promlouvá na nich uklidňující hlas stejným tónem, jakým rodič utěšuje bojácné dítě. Moc to ale nepomáhá. Na NASA se obracejí vystrašení lidé s konkrétními dotazy. Už jich položili přes pět tisíc a nejčastěji je zajímá, kdy se zabít, aby člověk unikl zkáze.

David Morrison z Astrobiologického institutu NASA jich denně dostane v průměru deset. „Plánuji sebevraždu. Jsem vyděšen k slzám. Už nechci žít, zasloužím si vysvětlení,“ píše například 13letý Američan. „Hrozně se bojím. Jediným přítelem je moje fenka. Kdy ji mám uspat, aby netrpěla, až dojde k destrukci Země?“ potřebuje nutně vědět další. Ale zatímco jedni se strachují, jiní se radují.

A peníze se kutálejí

Pro některé podnikavce totiž znamená konec světa především příležitost, jak si namastit kapsu. „Co když jsou ty předpovědi pravdivé?“ ptá se kalifornský byznysmen Robert Vicino, který nabízí pronájem luxusních bunkrů. Místa, z nichž nejdražší vyjdou téměř na milion korun, si už prý rezervovalo 5 tisíc Američanů!

„Nejsme blázni, ale tohle je děsuplná doba. Moje rodina chce jen přežít. Musíte být připraven,“ říká Steve Cramer, jeden z těch, kteří neváhají vysolit tučný finanční obnos. „Je to životní investice,“ doplňuje ho Jason Hodge.

Nová cestovka: Apokalypsa Tour

Na zkáze světa profituje Mexiko, odkud Mayové pocházeli. Fenomén apokalypsy posiluje turistický ruch a letos by mělo zemi navštívit 52 mil. turistů, tedy dvojnásobek toho co obvykle.

Město Tapachula na hranici s Guatemalou umístilo do parku gigantické hodiny, které už začaly odměřovat dobu zbývající do zániku.

Apokalyptické vize Mayů zasáhly například i do života obyvatel horského mystického městečka Bugarach v Pyrenejích. Asi 200 domorodců za uplynulý rok navštívilo 20 000 lidí a vláda se bojí hrozby jejich masových sebevražd.

Kdo byli Mayové

Mimořádně vyspělá civilizace žila v mexickém státě Yuacatán, v Guatemale, Belize, Hondurasu. Upoutali astronomickými matematickými objevy. Například jejich matematika používala nulu, kterou v té době neznali Řekové ani Římané. Že je Země kulatá, objevili zřejmě tisíc let před Koperníkem.

Čekání na soudný den

Kdy bude konce světa? Jak se to stane? Jak uniknout apokalypse? V průběhu věků o těchto problémech debatují duchovní, filosofové i erudovaní vědci. Máme věřit zániku? O tom je eschatologie.

Co je eschatologie? Filozofický a teologický směr. Rozebírá podstatu konce, posledních dní člověka, posledních dní života na Zemi. Věří, že etapy se dějí v cyklech, které logicky přinášejí konce i začátky.

Podle křesťanských tradic, judaismu i islámu je konec světa předpovězen, bude zničen a po posledním soudu vznikne nový svět.

Raní křesťané předpovídali konec světa s ukřižováním Krista. Nestalo se.

Podle severských pohanských mytologií nás čeká Ragnarök, sled zničujících událostí, kdy ve velké bitvě zahyne i božstvo a po této katastrofě svět očistí jen voda a oheň. Pak povstane nový svět. Jenže Ragnarök čekali pohané ve 13. století.

Fenomén roku 2012. Podle mayského kalendáře zanikne svět 21. 12. 2012. Mayové tak předpověděli před 5125 lety! Moderní učenci tvrdí, že s takovou přesností rozhodně nemohli určit apokalypsu.

Skutečný konec? Tak to vidí vědci

Zrychlující se tempo vědeckého bádání a nové technologie včetně sci-fi beletrie podsouvají podezření, že svět se musí každou chvíli změnit. Počítá se, že okolo roku 2030 si může člověk nevyhnutelně podmanit běh světa. Kompletně jej přebuduje, k nepoznání od toho dnešního. Ale bude mít čas?

Samotná Země se blíží k zásadním klimatickým změnám. Je zřejmé, že dojde ke zvednutí hladiny světových moří a tím i ke globálním záplavám.

Supervulkán v parku Yellowstone v USA hrozí vybuchnout. Byl by tak mocný, že eruptivní prach výrazně ovlivní klima na severní polokouli. Rozhostí se zima, která naruší přirozené střídání ročních období.

Astronomové i fyzikové upozorňují na to, že Země se pohybuje v příliš riskantním vesmírném prostoru. Asteroidy a dokonce náraz planetky mohou zničit vše živé na Zemi. Vzniklá mohutná tsunami bude mít fatální sílu a vymaže celé kontinenty.

I ničivá exploze hvězdy v dosahu 100 světelných let může mít destruktivní vliv na atmosféru. Radiace výbuchu nedovolí přežít ani nejsilnějším buněčným soustavám. Naruší se ozónová vrstva a záření z vesmíru zničí vše. Tohle nebezpečí je reálné.

Kolize galaxií. Mléčná dráha se může zkřížit s Andromedou, byť se podobná destrukce děje jednou za 2 až 3 biliony let. Super černá díra pak spolkne celý vesmírný systém. Zmizí mezigalaktický prostor.

Nezoufejme, pokud se něco stane, život na Zemi se jednou určitě obnoví. Vždyť dějinné, resp. vývojové etapy se opakují...

svatadala
20. 5. 2012 • 19:33

každý rok píšete, že bude konec světa. Jen strašíte lidi, hlavně ty hodně staré. To nemíte lepší nápady, než opakovat pořád dokola bl-bosti. Až se to bude mět stát, tak se to stane, no a co. Hlavně, že jsme zdraví a co má příjít příjde.