Předvolební billboardy? Chyby, které stojí miliony! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 25. dubna 2024

Svátek slaví Marek, zítra Oto

Předvolební billboardy? Chyby, které stojí miliony!

Hnutí ANO   „Hnutí ANO se podařilo v českém prostředí vizuálně odlišit, což bylo velmi obtížné, protože se voleb běžně účastní desítky různě velkých stran. Jejich vizuál je velmi čistý, převažuje bílá a lídři jsou oblečeni většinou do bílé košile.“   „Oproti »klasickým« stranám se (šéf hnutí, pozn. red.) Babiš se vymezil i tím, že na billboard uvedl kontakty přímo na sebe a ne na stranický web. Aktivně vyzval voliče k dialogu, a tím dal jasně najevo, že se zajímá o jejich problémy a tedy že voličům rozumí.“   „Nepředstavuje žádný programový bod, je to jiný typ kampaně, na kterou by programové body měly teprve navázat.“
Hnutí ANO „Hnutí ANO se podařilo v českém prostředí vizuálně odlišit, což bylo velmi obtížné, protože se voleb běžně účastní desítky různě velkých stran. Jejich vizuál je velmi čistý, převažuje bílá a lídři jsou oblečeni většinou do bílé košile.“ „Oproti »klasickým« stranám se (šéf hnutí, pozn. red.) Babiš se vymezil i tím, že na billboard uvedl kontakty přímo na sebe a ne na stranický web. Aktivně vyzval voliče k dialogu, a tím dal jasně najevo, že se zajímá o jejich problémy a tedy že voličům rozumí.“ „Nepředstavuje žádný programový bod, je to jiný typ kampaně, na kterou by programové body měly teprve navázat.“ (Foto Aha! – K. Kopáč, R. Klejch, ČTK, ara)

O vedení krajů a obměně třetiny Senátu rozhodnou voliči už v říjnu. A silnice a dálnice začaly lemovat billboardy. Jak ale pro Aha! zhodnotil odborník, ne všechny mají šanci voliče upoutat, či dokonce přesvědčit. Jde přitom o drahé »chybičky«.

Fígle, jak zapůsobit billboardem, prozradil šéf Institutu politického marketingu Karel Komínek. „Nejvíce vizuálně vždy upoutá člověk. Jsme jako lidé naprogramováni k tomu, že se hned zaměříme na oči a obličej člověka a ostatní věci zkoumáme až poté,“ vysvětluje například. Když se ale na popud Aha! zadíval na čtyři billboardy čtyř politických stran, které jsou zatím hojně k vidění, odhalil několik nedostatků.

Pozor na téma
Nejčastější z nich je prý klasickým problémem předvolebních kampaní zejména ke krajským volbám: slogany na billboardech obecně vyjadřují hodnoty strany. Jenže hlavně pokud jde o celostátní politická témata, či dokonce zahraniční politiku – věci, které krajští politici sotva ovlivní. „To je ale tradicí českých krajských kampaní, protože skutečná témata krajské politiky jsou pro většinu voličů těžko uchopitelná,“ tvrdí Komínek. Dodává také, že u některých uskupení jde teprve o předvoj ke skutečné kampani a mají pouze posilovat u voličů povědomí o svých obecných prioritách. Jde o desítky milionů
Navzdory blížícímu se termínu voleb – 7. a 8. října – totiž spousta stran včetně ČSSD, TOP 09, KSČM anebo KDU-ČSL zatím s viditelnější kampaní vyčkává a obrovská »masáž« se očekává na začátku následujícího měsíce. Chyby se jim však dělat nevyplácí, protože půjde o obrovské peníze. Ty největší hodlají zainventovat ti největší giganti. ANO si připraví 80 milionů, tolik také sociální demokraté. Ostatní se snaží vejít do dvou desítek milionů korun.



Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.