Test Aha!: Jak se jezdí v základu...
PRAHA – Zcela netradiční škodovka. Sportovní a elegantní zároveň, vyvolává řadu emocí. Superlativy na svoji novinku pěla mladoboleslavská Škoda, když ji na konci letošního léta uváděla na český trh. Deník Aha! ji nyní měl možnost otestovat.
Nejlevnější Škoda Roomster (339 000 Kč):
A věřte: není na tom ani kousek výmyslu. Spokojeni budou i nenároční řidiči, kteří si pořídí základní verzi s motorem o objemu 1,2 litru...
Přesně takový vůz jsme měli k dispozici. Základní cenu 339 900 Kč navyšovala pouze nadstandardní výbava obsahující kola z lehkých slitin (12 tisíc Kč), centrální zamykání a elektricky ovládaná okna (komplet za 12 tisíc Kč) a radio s CD přehrávačem (8 tisíc Kč). Jinak se roomster ukázal v celé svojí »nahotě«... A ani tak se nemá za co stydět.
Za jeden týden jsme s ním najezdili necelých tisíc kilometrů. Motor o objemu 1,2 litru se v městském provozu určitě neztratí. Je svižný při rozjezdech i nečekaném zrychlení, to si ovšem řidič musí pomoci podřazením. Horší to je při jízdě na delší vzdálenosti. Napovídá tomu již předlouhé zrychlení z 0–100 km (zhruba 17 vteřin). A výrobcem předepsanou maximální rychlost 155 km/h lze dosáhnout při opravdu velkém snažení. Poté se už projevuje malá síla motoru a naopak mírně stoupá hluk uvnitř vozu.
Požitek ze samotné jízdy je však nenahraditelný. Napomáhá tomu prostorný interiér, pomyslně rozdělený na »driving room« (řídící místnost vpředu) a »living room« (obytná místnost vzadu).
Do vozu se snadno nastupuje jak vpředu, tak i pasažerům v zadní části. Velká boční okna umožňují rozmanitý výhled na všechny strany. Pasažérům vzadu k němu napomáhá i fakt, že zadní sedadla jsou položena o několik centimetrů výš než ta přední. Dostatek prostoru mají všichni cestující i pro nohy. Thomas Ingenlath, který se podílel na designu roomsteru, tento prostor přirovnal k prostoru, který nabízí superb.
I samotný řidič může mít z jízdy velmi dobrý pocit. Řízení roomsteru je snadné. A také přesné.
Hlavní dominantou vozu je však úložný prostor. Ten se díky vyjímatelnosti až všech tří (!) zadních sedadel může rozrůst z průměrných 450 litrů až na nadprůměrných 1780 litrů. Samotná opěradla jdou však i pouze sklápět či posunovat v rozmezí 15 centimetrů.
Odnímatelná sedadla jsou přitom nabízena již v základní výbavě. Na rozdíl od dalších komponentů. Za cenu 339 900 Kč lze pořídit praktický vůz. Kdo však zatouží přece jen po větším komfortu, nezbude mu, než si připlatit...
Autor: RADEK LAIN
Foto Aha! – Denisa Hamerníková