Další auta v retrostylu: Povedl se jim návrat?
Když v polovině 50. let začala cena ropy stoupat, přišel Turek řeckého původu Alexandr Arnold Constantin Issigonis na myšlenku vyrábět malé úsporné auto. Traduje se, že si nechal posadit čtyři mohutné sládky z pivovaru na zem, obkreslil jejich těla křídou a řekl, že nové auto bude mít právě takové rozměry.
Mini
Mini bylo úspěšné jak na závodní dráze, tak i mezi běžnými spotřebiteli. Nyní se již vyrábí třetí generace, dokonce existuje i kabriolet a kombi.
Fiat 500
Původní Fiat 500 má pověst snad až kultovního vozu. V Itálii ho lidé doslova milují. Faktem je, že i padesát let po svém vzniku působí velice milým dojmem. Pozoruhodné je, že stejné pocity vzbuzuje i jeho následovník, který se představil loni v létě. Motorističtí novináři ho pak zvolili Evropským autem roku a továrna v Polsku nestačí pokrývat poptávku.
Volkswagen Beetle
Auto, které motorizovalo Německo, vymyslel Ferdinand Porsche ve třicátých letech minulého století. Lidé si ho však mohli začít kupovat až po 2. světové válce. Vyráběl se dlouhá desetiletí, v posledních letech svého dlouhého života v Mexiku. Tam se také montuje jeho nástupce Volkswagen New Beetle. Koncern Volkswagen již informoval, že se připravuje další generace slavného brouka.
Chevrolet HHR
Tohle auto, které letos vstupuje na český trh, je v Americe velkým konkurentem Chrysleru PT Cruiser. HHR není přímým pokračovatelem žádného historického automobilu (zkratka HHR znamená Heritage High Roof – dědictví vysoké střechy), ale hlásí se k odkazu Chevroletu Suburban z roku 1949 – tedy zřejmě prvního velkoprostorového auta světa.