Producent Hannig otevřeně o zákulisí šoubyznysu: Nejvíc "kradl" Štaidl!
Přestože se v osmdesátých letech z televize a rádií linuly přeslazené písničky zalité sluncem a láskou, na domácí hudební scéně panoval nemilosrdný konkurenční boj. Bossové mezi sebou soupeřili hlava nehlava. Každý měl svoji stáj a v ní své ovečky, které vozil po Československu i zemích východního bloku, cpal je do televizních pořadů, nahrával s nimi desky. A když nějaká zazářila, snažili se ji tihle žraloci si navzájem přebrat.
Nejlepší postavení měl suverénně Ladislav Štaidl, jeho orchestr čněl nade všemi bandy. Zlatou kvočnou pro něho byl pochopitelně Karel Gott. Na pomyslném druhém místě v žebříčku českého showbyznysu stál Karel Vágner, jenže ten se většinou bojůvek a přetahování o hvězdičky stranil. O ligu níž než Štaidl »hráli« František Janeček, následován Petrem Hannigem. Oni byli skutečnými vyhledavači talentů. Když někdo výrazně zazářil, sáhl po něm pak Štaidl. „Byli jsme tvrdá konkurence,“ zavzpomínal Hannig, který v týdnu oslavil sedmdesáté narozeniny.
Lovec talentů o začátcích slavné české zpěvačky: Byla dost při těle a ještě …
Celý článekJak to měli s bolševikem Müllerem
I když nemůže v některých ohledech přijít na jméno Františku Janečkovi, uznává, že vždy držel slovo a kolikrát ho jako konkurenta podržel. „Dávali mi Frantu za příklad, že to s papalášema umí. V tomhle jsem mu nesahal ani po kotníky.“ Faktem je, že Janeček si nechával psát texty od Miroslava Müllera, tehdejšího šéfa přes kulturu a ideologické schvalování na ÚV KSČ. Sice za nic nestály, ale Kroky Františka Janečka tak měly všude dveře otevřené. „Jak říká Jakub Smolík, když se u nás doma vyslovilo jméno Janeček, náš pejsek, fenka voříška jménem Štucka, se rozštěkala,“ dodal s úsměvem Hannig. Není bez zajímavosti, že k témuž Müllerovi jezdil hrát na domácí mejdany Ladislav Štaidl. Šéfům se podlézalo, jak se dalo, aby měla kapela kšefty.
Když pak Štaidl hrál pod Pragokoncertem a Janeček zrovna jen pod Pražským kulturním střediskem, byl tam rozdíl v honorářích. Štaidl vyvezl do Ostravy svoji kapelu za honorář deset tisíc, samozřejmě plus pronájem aparatury (amortizace), diety a cesťáky a sólo honorář pro Karla Gotta. Janeček měl nižší sazbu a jeho Kroky hrály za 6,5 tisíce. Za aparaturu účtoval od 700 korun za nástroj. „Ale on si dovedl poradit jinak,“ směje se kapelník Hannig.