Naše práva na dovolené - Za co lze požadovat slevu? | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

pátek 19. dubna 2024

Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela

Naše práva na dovolené - Za co lze požadovat slevu?

Trávit část dovolené na letišti není zrovna příjemné, zvláště pro děti
Trávit část dovolené na letišti není zrovna příjemné, zvláště pro děti

PRAHA – Hurá! Už za necelý měsíc začínají prázdniny. Slunné volné dny někteří z nás stráví u moře. Dovolená v zahraničí může skončit ale i rozčarováním, když na místě nenajdete nic z toho, co vám cestovní kancelář při prodeji zájezdu slibovala.


Co dělat v případě, že se na pláži kupí hory odpadků, když hotel, v němž máte dopředu objednaný pokoj, hlásí, že má plno, nebo když se odlet zpozdí o několik desítek hodin? Aha! má odpovědi na nejdůležitější otázky.

● Letadlo mělo zpoždění, mám nárok na slevu?
Odpovědnost nenese cestovní kancelář, ale letecká společnost. Pokud je zpoždění 2 hodiny při délce letu 1500 km nebo 3 hodiny při letu do 3500 km, máte nárok na poskytnutí nápojů a jídla zdarma. Dále na dva bezplatné telefonické hovory nebo maily nebo faxové zprávy. Pokud je zpoždění větší než 5 hodin, můžete si zajistit letenku sami a požadovat její proplacení. Pokud je zpoždění delší než 1 den, musí letecká společnost zajistit ubytovaní v hotelu.

● Nastěhovali mě do jiného hotelu, než byl objednaný. Mám nárok na kompenzaci?
Za změnu hotelu je odpovědná cestovní kancelář, pokud je objednaný hotel obsazený, musí vás přestěhovat do hotelu stejné nebo vyšší kvality. Vícehvězdičkový hotel ale nemusí být jako ten objednaný přímo na pláži. V takovém případě jde o porušení cestovní smlouvy a máte nárok na kompenzaci. Výše slevy není zákonem stanovena, někdy nezbude než se soudit.

● Na pláži u mého hotelu se každou noc slaví až do rána. Můžu se bezplatně přestěhovat do jiného hotelu?
Pokud například řev diskotéky ruší noční klid, můžete pokoj opustit a požadovat po delegátovi, aby vás ubytoval v klidnějším pokoji. Nárok na odškodnění nemáte v případě, že cestovka inzerovala hotel s diskotékou.

● V cestovní kanceláři mi neřekli, že potřebuji vízum. Musím platit stornopoplatky, když kvůli chybějícímu vízu nemohu letět?
Ne! Můžete požadovat celou cenu zájezdu. K tomu máte nárok na odškodné za promarněný čas, pracovníci cestovní kanceláře musí znát podmínky, které platí v daných zemích a informovat vás o nich.

● Večeře v hotelu jsou studené a nedobré. Dostanu nazpátek peníze?
Při jakémkoli problému se vždy obraťte na svého delegáta, měl by zajistit nápravu. Je jedno, kolik má hotel hvězdiček. Pokud je jídlo nekvalitní, máte nárok na kompenzaci.

● V katalogu stálo, že je v mém hotelu wellness. Co mám dělat, pokud to neplatí?
Když jste si objednali dovolenou s wellness a to v hotelu chybí, můžete žádat nápravu, přestěhování do jiného hotelu. Pokud cestovní kancelář nápravu nesjedná, máte nárok na kompenzaci.

● Na pláži u hotelu se válejí odpadky, nemůžu se koupat. Mám nárok na slevu?
Pokud pláž patří k hotelu a bylo uvedeno, že je jeho součástí, můžete požadovat kompenzaci.

● A co když je hotelový bazén špinavý?
Upozorněte svého delegáta, požadujte nápravu nebo přestěhování do jiného hotelu. Jinak máte nárok na kompenzaci.

● Dokdy mám nárok na reklamaci?
Lhůta je 90 dní od skončení zájezdu. Odpověď od cestovní kanceláře musíte dostat do 30 dnů, jinak máte právo se obrátit na soud.

● Co musím ještě udělat, abych mohl reklamaci uplatnit?
Vše se snažte zdokumentovat. Pořiďte fotografii špinavého hotelového pokoje, způsobu stravování, domluvte se na společné stížnosti s ostatními členy zájezdu. Nechte si od letiště potvrdit zpoždění letadla.

● Zájezd měl trvat 8 dní, ale v zahraničí jsme byli jen 6 nocí. Máme nárok na vrácení peněz?
Ne. České i evropské zákony uvádějí, že cestovní kancelář musí při prodeji uvést počet dnů strávených na cestě. Pokud odlétáte deset minut před půlnocí a vracíte se i jen 5 minut po půlnoci, tyto dva dny se počítají. Při koupi zájezdu se vždy ptejte na počet nocí strávených u moře.

● Domů jsme odlétali až v noci, ale pokoj jsme museli opustit už po snídani. Máme nárok na slevu?
Bohužel ne, vždy se ptejte, zda je ubytování hrazeno až do doby odletu. Zároveň můžete požádat v hotelu o možnost pronájmu pokoje až do odletu, personál velmi často vyhoví, zejména rodinám s dětmi.


Autor: (wer)
Foto Profimedia.cz

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.