Šokující reklamy z 50. let popíraly ženská práva. Dokonce se ptaly… Je nelegální zabít ženu?
Žena je hloupý tvor, který se hodí jen k plotně a zahřívání postele. Zdá se vám takový názor šílený? Určitě máte pravdu! Jenže ještě před pár desítkami let byl podobný pohled na vztah mezi pohlavími poměrně běžný.
A to dokonce i v USA, kde dnes není možné ženě podržet dveře do domu, aniž byste se nemuseli obávat žaloby kvůli sexuálnímu harašení. Našli jsme reklamy, které si dělaly z mizerného postavení žen dokonce legraci. Přestože je z některých cítit silná nadsázka, k smíchu opravdu nejsou…
Ty jsi tak hloupá! (1953)
Žena není schopná ani pochopit, jak funguje primitivní počítadlo. Každý přece musí chápat, že vzdělanější muž někdy ztratí trpělivost a má chuť ji zabít! Šokující reklama se dokonce ptá: Je opravdu vždy nelegální zabít ženu? To už je vážně hodně silná káva!
Ženy patří k plotně (1961)
I dnes řada mužů tvrdí, že správná manželka patří k plotně. Na toto zažité pravidlo vsadil i výrobce kuchyňského robota, který obrázek svého produktu doplnil textem: Robot šéfkuchař dokáže všechno kromě vaření – na to jsou manželky! Daruji své ženě robota šéfkuchaře Kenwood!
Je stále tak krásná? (1921)
Když si ji bral, byla mladá a krásná. A teď? Ona stárne, proboha! Kdyby to byl věděl dřív, nikdy by si ji nevzal. Pomůže jí jedině výborné mýdlo! Tvůrce reklamy se žen naprosto tvrdě ptá: Vzal by si vás manžel znovu?
Ženy v obchodě s oblečením? Hrůza! (1946)
Vybíravá a nerozhodná žena je prý noční můrou všech prodavačů v obchodech s oblečením. Nemohou si dlouho vybrat, snaží se nacpat do oblečení o dvě čísla menšího, nechtějí nic, co na sobě nosí i některá jiná a nakupují spousty nepotřebných věcí. Autor této kresby se snaží naznačit, že ženy v obchodech jsou prostě nemožné. Text ke kresbě zní: Kdyby muži nakupovali tak jako ženy!
Ženy jsou hloupé a slabé (1953)
Výrobce kečupu si zase dělal legraci z toho, že ženy obvykle nedokážou otevřít sklenici kečupu. Když pak jeden z dodavatelů přišel se sklenicí s jednodušším otevíráním, objevila se reklama s posměšným textem: Chcete snad říct, že to dokáže otevřít i žena?
Špatná káva? Zbijte ženu! (1952)
Pozor dámy na to, co kupujete! Protože jestli koupíte vyčichlou kávu a manžel na to přijde, pořádně vám doma naplácá. A bude samozřejmě v právu! To je poselstvím této reklamy. Text doslova říká: Jestli manžel zjistí, že nezkoušíte čerstvost kávy už v obchodě… jestli zjistí, že stále riskujete, že dostanete starou, vyčichlou kávu… běda vám! Dnes už přece existuje jistý a zaručený způsob, jak se přesvědčit o čerstvosti kávy již před nákupem.
Ženy jsou neschopné řidičky (1970)
Neumějí couvat, ani řadit, prostě jsou mizerné řidičky. Když vidíte ženu za volantem, je lepší sjet do příkopu. Tyto a další podobné předsudky dodnes kolují ve velké části mužské populace. Je to samozřejmě nesmysl, ale výrobci této reklamy na tom postavili svou kampaň. K obrázku poněkud vyděšené řidičky proto doplnili text: Mini automat. Pro jednoduché řízení.