Šokující reklamy z 50. let popíraly ženská práva. Dokonce se ptaly… Je nelegální zabít ženu? | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

středa 24. dubna 2024

Svátek slaví Jiří, zítra Marek

Šokující reklamy z 50. let popíraly ženská práva. Dokonce se ptaly… Je nelegální zabít ženu?

Je opravdu vždy nelegální zabít ženu?
Je opravdu vždy nelegální zabít ženu? (www.dailymail.co.uk)

Žena je hloupý tvor, který se hodí jen k plotně a zahřívání postele. Zdá se vám takový názor šílený? Určitě máte pravdu! Jenže ještě před pár desítkami let byl podobný pohled na vztah mezi pohlavími poměrně běžný.

A to dokonce i v USA, kde dnes není možné ženě podržet dveře do domu, aniž byste se nemuseli obávat žaloby kvůli sexuálnímu harašení. Našli jsme reklamy, které si dělaly z mizerného postavení žen dokonce legraci. Přestože je z některých cítit silná nadsázka, k smíchu opravdu nejsou…

Ty jsi tak hloupá! (1953)

Žena není schopná ani pochopit, jak funguje primitivní počítadlo. Každý přece musí chápat, že vzdělanější muž někdy ztratí trpělivost a má chuť ji zabít! Šokující reklama se dokonce ptá: Je opravdu vždy nelegální zabít ženu? To už je vážně hodně silná káva!

Ženy patří k plotně (1961)

I dnes řada mužů tvrdí, že správná manželka patří k plotně. Na toto zažité pravidlo vsadil i výrobce kuchyňského robota, který obrázek svého produktu doplnil textem: Robot šéfkuchař dokáže všechno kromě vaření – na to jsou manželky! Daruji své ženě robota šéfkuchaře Kenwood!

Je stále tak krásná? (1921)

Když si ji bral, byla mladá a krásná. A teď? Ona stárne, proboha! Kdyby to byl věděl dřív, nikdy by si ji nevzal. Pomůže jí jedině výborné mýdlo! Tvůrce reklamy se žen naprosto tvrdě ptá: Vzal by si vás manžel znovu?

Ženy v obchodě s oblečením? Hrůza! (1946)

Vybíravá a nerozhodná žena je prý noční můrou všech prodavačů v obchodech s oblečením. Nemohou si dlouho vybrat, snaží se nacpat do oblečení o dvě čísla menšího, nechtějí nic, co na sobě nosí i některá jiná a nakupují spousty nepotřebných věcí. Autor této kresby se snaží naznačit, že ženy v obchodech jsou prostě nemožné. Text ke kresbě zní: Kdyby muži nakupovali tak jako ženy!

Ženy jsou hloupé a slabé (1953)

Výrobce kečupu si zase dělal legraci z toho, že ženy obvykle nedokážou otevřít sklenici kečupu. Když pak jeden z dodavatelů přišel se sklenicí s jednodušším otevíráním, objevila se reklama s posměšným textem: Chcete snad říct, že to dokáže otevřít i žena?

Špatná káva? Zbijte ženu! (1952)

Pozor dámy na to, co kupujete! Protože jestli koupíte vyčichlou kávu a manžel na to přijde, pořádně vám doma naplácá. A bude samozřejmě v právu! To je poselstvím této reklamy. Text doslova říká: Jestli manžel zjistí, že nezkoušíte čerstvost kávy už v obchodě… jestli zjistí, že stále riskujete, že dostanete starou, vyčichlou kávu… běda vám! Dnes už přece existuje jistý a zaručený způsob, jak se přesvědčit o čerstvosti kávy již před nákupem.

Ženy jsou neschopné řidičky (1970)

Neumějí couvat, ani řadit, prostě jsou mizerné řidičky. Když vidíte ženu za volantem, je lepší sjet do příkopu. Tyto a další podobné předsudky dodnes kolují ve velké části mužské populace. Je to samozřejmě nesmysl, ale výrobci této reklamy na tom postavili svou kampaň. K obrázku poněkud vyděšené řidičky proto doplnili text: Mini automat. Pro jednoduché řízení.

Přečtěte si
Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.