Takhle bude vypadat Praha v roce 2020! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 16. dubna 2024

Svátek slaví Irena, zítra Rudolf

Takhle bude vypadat Praha v roce 2020!

I přes protesty mrakodrapy na Pankráci budou.
I přes protesty mrakodrapy na Pankráci budou.

PRAHA – Olympijský stadion, metro na letiště v Ruzyni, jezera pro rekreaci, obrovské tunely městského silničního okruhu i mrakodrapy. Tak se změní Praha do roku 2020.

Olympijský stadion, metro na letiště v Ruzyni, jezera pro rekreaci, obrovské tunely městské-ho silničního okruhu i mrakodrapy. Tak se změní Praha do roku 2020. Tady jsou naplánované a nejzásadnější stavby, které zasáhnou hlavní město.

Pankrác

Pankráckou pláň ozdobí velkolepé mrakodrapy s výškou nad 100 metrů, ve kterých budou kanceláře i byty. Dvě budovy, bývalý Český rozhlas a Motokov, budou dokončené do roku 2011, celý projekt s dalším mrakodrapem pak do několika dalších let. Už nyní jsou téměř všechny byty rezervované a to i přesto, že za metr čtvereční zaplatíte 75 tisíc korun.

Václavské náměstí

V souvislosti s dostavbou okruhu a přesunutím magistrály pod zem se zklidní situace za Národním muzeem. Zásadní rekonstrukcí projde Václavské náměstí. Vrátí se sem tramvaje, zakáže se vjezd autům a náměstí se zřejmě propojí s Vinohradskou třídou. Velká oprava čeká po roce 2010 i samotné muzeum.

Vodní areál Šutka

Magistrát dostaví léta rozestavěný bazén Šutka v Praze-Troji. V sousedství počítá s výstavbou areálu s venkovním bazénem, který by se v případě pořádání olympiády využil jako hlavní centrum vodních sportů.

Sportoviště

Pokud se v roce 2016 uskuteční v Praze olympiáda, bude to znamenat výstavbu nebo rekonstrukci sportovišť. Srdcem každých olympijských her je obří ceremoniální stadion. Ten by mohl stát buď na Strahově nebo v Letňanech, kde by současně s dostavbou metra akceleroval rozvoj severní terasy hlavního města. Letňanská alternativa počítá také s využitím a rozvojem pražského výstaviště.

Okruh

Pražský okruh je rychlostní silnice, která bude po dobudování tvořit vnější obchvat hlavního města. Vychází z něj paprsčitě většina českých dálnic a rychlostních silnic. Nyní je v provozu 16 kilometrů, plánovaná délka je 78 kilometrů. Podstatná část navazující stavby – městského okruhu – povede pod zemí (například úsek Strahov-Troja), Vltavu překlenou další mosty, aby se ulevilo Barrandovu.

Doprava

Metro trasy A povede do roku 2018 až na letiště Ruzyně. Linka »zeleného« metra bude měřit celkem třináct kilometrů a bude mít osm stanic. „První etapa povede k nemocnici Motol nebo na Petřiny,“ řekl Aha! radní Radovan Šteiner. Výstavba spolkne nejspíše až čtyřicet miliard korun. Prodloužení metra až do Ruzyně by se nemělo časově dotknout výstavby nové trasy D z Hlavního nádraží do Písnice. Nejspíš se bude stavět zároveň.

Co nás ještě čeká?
  • Aero Vodochody se stane dalším »pražským« letištěm, aby doplnilo kapacitu Ruzyně.
  • Z hlavního vlakového nádraží v Praze se stane obchodní centrum plné obchodů!
  • Letná zcela změní tvář. Vyroste zde knihovna, hotel a obří oceanárium.
  • Tramvaj povede například do Holyně, kde mají vyrůst obytné domy, nebo do zoologické zahrady v Troji.
  • Po přijetí Přezletic bude mít nyní Praha 58 obcí. Další obce bude přibírat, Pražanů tak brzy bude víc než 1,5 milionu.
  • Vzniknou tři obrovská jezera. První mezi závodištěm v Chuchli a Radotínem, druhé v místě dnešních radotínských skleníků a třetí mezi Berounkou a Strakonickou ulicí.
Přečtěte si
Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.