Mladý Charouz a F1? Virtuální realita...
Ten headline zní mnohoslibně: Jan Charouz se stává testovacím a náhradním pilotem týmu Renault F1! Mnozí ihned zahořeli přesvědčením, že vbrzku uvidí na startovním roštu Velké ceny monopost s Čechem u volantu. Realita však tak radostná není – Charouzovo angažmá v F1 je poněkud virtuální.
Tak předně, Charouz je v týmové hierarchii (přinejlepším) až pátým jezdcem; v případě indispozice Poláka Kubici či Rusa Petrova (koupil si angažmá za cca 400 mil. Kč) nastupuje do kokpitu Číňan HoPin Tung, další volbou je Belgičan Jerome d´Ambrosio. Tito čtyři jezdci se také v neděli ve Valencii účastnili oficiálního představení nového monopostu R30. Charouz mezitím oznamoval své »angažmá« v Praze.
Ve skutečnosti byl »jen« zařazen do výchovného programu »RF1 Driver Programme«, jenž sice jezdcům umožňuje těsný kontakt s týmem, avšak ještě nezaručuje určitou porci testovacích kilometrů v F1. Zvlášť dnes ne, kdy jsou testy omezeny a od startu sezony dokonce zakázány. Charouz jr. navíc ještě stále nemá tzv. superlicenci, pro jízdu v F1 nezbytnou.
Od F1 jej tedy pořád dělí lán cesty, zatím si k ní jen »přičichne«. „Ale má šanci, ve kterou jsme ani nedoufali. Přišla za pět minut dvanáct. Teď je na něm, jak se s tou výzvou popere,“ říká jeho otec a manažer Antonín. „Musí ale vše ostatní nechat ladem, myslet jenom na formuli. Pak to může dokázat...,“ věří. Sám bude taky muset napnout síly, aby syna protlačil až do té nejprestižnější série. Jeden závod v F1 totiž dle neoficiálních sazebníků vyjde asi 2530 milionů korun!