Při Velké ceně Turecka byla k vidění: Dvoupatrová formule
ISTANBUL – Vítězství Felipe Massy? Triumf stáje Ferrari? Nic nového! Na to už si příznivci rychlých vozů v Istanbulu zvykli, vždyť Brazilce tady viděli vyhrát už potřetí v řadě. Ale dvoupatrovou formuli? Tu spatřili asi poprvé v životě.
Netradičním vozidlem se však mohli pokochat jen na setinu sekundy, když si těsně po startu Giancarlo Fisichella asi na chvilku schrupl. Jak jinak si vysvětlit, že zezadu brutálně převálcoval nebohého Kazuki Nakajimu. Pilot týmu Force India začal před prvním zatáčkou brzdit příliš pozdě a Japoncův williams přeletěl. Naštěstí nebyl nikdo zraněn a poté, co jezdci chvíli kroužili za asistence Safety Car, závod pokračoval.
Massův náskok se pomalu zmenšoval a po 24. kolech se v čele objevil Lewis Hamilton z McLarenu. Jenže na rozdíl od Brazilce absolvoval Brit o jednu zastávku v boxech víc, což se nakonec ukázalo jako rozhodující. „Bridgestone (dodavatel pneumatik – pozn. red.) si nebyl jistý, jestli vydrží pneumatiky. Proto ty tři zastávky,“ vysvětlil Hamilton, že za nezvyklou strategií byly spíše obavy o bezpečnost. V loni jej právě defekt připravil v Turecku o úspěch. „Za těchto okolností jsem z druhého místa nadšený,“ dodal Hamilton.
Massa se tak stal prvním pilotem od dob legendárního Němce Michaela Schumachera, kterému se podařilo vyhrát na jednom okruhu třikrát za sebou. „Fantastický, ale také těžký závod. S třemi výhrami v Istanbulu už si zřejmě mohu zažádat o turecký pas,“ žertoval šťastný vítěz. Úspěch Ferrari podtrhl třetím místem mistr světa Kimi Räikkönen z Finska, který tak udržel vedoucí pozici v průběžném pořadí šampionátu.
Poprvé od roku 2005 bylo na startu pouze deset týmů, neboť stáj Super Aguri se kvůli nedostatku peněz odhlásila. Rekordní 257. Velkou cenu oslavil Brazilec Barrichello z týmu Honda a překonal tak Itala Patreseho.
12.5.2008