To je Kepler-186f: Nová Země! Budeme se stěhovat? | Ahaonline.cz

úterý 23. dubna 2024

Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří

To je Kepler-186f: Nová Země! Budeme se stěhovat?

Tak by mohlo podle umělců vypadat prostředí na Kepleru-186F.
Tak by mohlo podle umělců vypadat prostředí na Kepleru-186F. (Foto: NASA)

Příznivci mimozemských světů, které by jednou mohl obývat člověk, zajásali. Vědci totiž objevili první planetu přibližně velikosti Země v obyvatelné zóně jiné sluneční soustavy! Žijí tam mimozemšťané?

Podle vědců by se voda v tomto vzdáleném světě mohla nacházet v kapalném skupenství, což je pokládáno za základní předpoklad pro vznik života. Nutné je ale podotknout, že důkazy o přítomnosti vody na objevené planetě vědci nemají. Každopádně, lidstvo ještě ve vesmíru nenašlo tak ideální podmínky pro život mimozemšťanů…Do 20 let
A Kepler-186f rovněž dává lidstvu naději, že když si jednou zničí svoji planetu, bude moci nalézt nové útočiště ve vesmíru. „Věřím, že se podobné obyvatelné planety nalézají ještě blíže, než je Kepler-186f. Jen je musíme najít a prozkoumat. Podle mne máme 80procentní naději, že do 20 let najdeme vhodnou planetu k osídlení,“ věří dr. Steve Howell z projektu Kepler.

Zásadní průlom
„Jde o největší průlom na poli hledání obyvatelných planet,“ jásají i další vědci. Planeta s označením Kepler-186f je součástí sluneční soustavy vzdálené 490 světelných let a je nejvzdálenější z pětice planet tvořící součást soustavy. Tu vědci objevili pomocí družice Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA). Podle získaných údajů má planeta zhruba

Výkřik: „Toto je první planeta jednoznačně o velikosti Země, která byla nalezena v obyvatelné zóně jiné hvězdy.“  Vedoucí projektu Elisa Quintana

Družice
Obyvatelná zóna
Jako obyvatelnou zónu označují astronomové takovou vzdálenost od hvězdy, v níž nepanují ani příliš vysoké, ani příliš nízké teploty na to, aby se tam udržela voda v kapalném stavu. Dosud bylo objeveno zhruba 1800 planet v obyvatelných zónách. Jsou ale vesměs mnohem větší než Země, a není tak možné jednoznačně určit, zda jde o planety s pevným povrchem, nebo o plynné obry.

Planeta Země

Družice vyhledává planety už 5 let
Družice Kepler je první sondou vyslanou NASA, která dokáže najít planety o velikosti Země obíhající okolo hvězd, jako je Slunce. Dalekohled vyhledává tyto planety od roku 2009. Byla pojmenovaná podle slavného astronoma ze 17. století Johannese Keplera. Její vzdálenost od Země je 65 milionů kilometrů.

bibs_7
21. 4. 2014 • 23:35

jaj, a este taká drobnost, ze ak tá lod bude Made in China, tak sa im rozsype este ani nestihnú zahnút za Jupiter. ;)

bibs_7
19. 4. 2014 • 11:10

odkazujem tomu kreténoidovi co tu dokáze dávat takéto bombastické titulky typu "Budeme se stehovat?", nech sa zamyslí nad vetou: "vzdálena 490 svetelných let". A otázka císlo 2: Kto a kde by mal stát o hejno kobylek, ktoré spizdili, otrávili a vybrakovali svoju vlastnú planétu a teraz sa rozliezajú nicit dalsie. Vesmír si ZARUCENE nájde nejaký ochranný mechanizmus, ako takémuto parazitizmu zabránit. (minimálne neplodnost sposobenu vesmirnym ziarenim pocas storocí presunu...ak by uz fakt teda k takej ceste doslo. Co nikdy nedojde.).