Zemanovci si vylepšili prezidenta: Miloš dostal čupřinu! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 19. března 2024

Svátek slaví Josef, zítra Světlana

Zemanovci si vylepšili prezidenta: Miloš dostal čupřinu!

Na poutači Zeman jako by lákal k volbě zemanovců. On ale podíl na volbách odmítá.
Na poutači Zeman jako by lákal k volbě zemanovců. On ale podíl na volbách odmítá. (Foto ČTK, ODS, ara)

Jsou to šibalové, ti zemanovci! Když na předvolební billboardy umístili zoubkovanou podobiznu prezidenta Miloše Zemana (68), nechali mu přimalovat čupřinu a také zeštíhlili jeho obličej. Nikdo je tak nemůže napadnout, že použili oficiální poštovní známku.


„Na grafický prvek, který jsme na billboardech použili, máme autorská práva. Vytvořila jej totiž naše grafička. Rozdíly od známek jsou zjevné například už při pohledu na zoubkování,“ tvrdí mluvčí strany Vladimír Kruliš, expřítel Zemanovy dcery Kateřiny (19). „Pan prezident s tím neměl problém. A dali jsme samozřejmě předem vědět i České poště, abychom nepostavili do latě své právníky,“ dodal.

A Česká pošta si to s prezidentem nechce rozházet. „Máme oprávnění užít portrét prezidenta od pana Ondráčka pouze na známce. Jakákoli známka sama o sobě není autorsky chráněná, což se netýká uměleckého díla, které na sobě nese. Vyobrazení na billboardu není obrazem skutečné známky a není identické s dílem pana Ondráčka,“ sdělil nám Ivo Mravinac z České pošty.

Kruliš: Není to známka, Zeman: Je to známka

Pánové, příště se domluvte

Zatímco Kruliš tvrdí, že jde jen o »grafický prvek«, nikoliv o známku, sám prezident naopak o známce hovoří. Alespoň to tak vyznělo v jeho nedělním rozhovoru v Lánech. „Vy jste v životě neposílal dopis, pane redaktore? Takže prosím, abyste si nepletl podobiznu s poštovní známkou. To je totéž, a nechci nikoho urazit, jako kdybych v případě strany lidové prohlásil, že billboard se slunečnicí je reklama na rostlinný olej,“ obhajoval Zeman, že on sám se tak do kampaně nezapojil.

ODS: Chlubí se cizím ptákem

Rozšířením ptačího hejna se pokouší ODS získat zpět své voliče, kteří se jí v posledních měsících podle průzkumů vyhýbají obloukem. Tradiční modrý pták s roztaženými křídly získal mladšího brášku. Toho ale jako své logo používá internetová sociální síť twitter strana a pravicová strana, která tak zřejmě zacílila na mladší voliče, si jej přisvojila.

„I konzervativní strana se musí měnit – důkazem je nejen podoba našich kandidátek, ale také nový styl komunikace,“ řekl k novince šéf ODS Martin Kuba.

Žádné polízanice kvůli autorským právům se ale obávat nemusí. Twitter totiž volné užívání svého symbolu nezakazuje, jen se nesmí v jeho blízkosti objevit žádný jiný symbol.

Politilog Zbořil: Uškodí jim to

Pomůže, byť jen dočasná změna loga, ODS získat nějaké hlasy navíc? Na to jsme se zeptali politologa Zdeňka Zbořila. Podle něj s tím moc nezabodují.

„Já myslím, že to je projev bezradnosti a naopak jim to spíše uškodí. A to i když tváře na jiných billboardech nejsou nijak zvlášť okouzlující. Ono to svým způsobem o ODS vypovídá, je taková beztvará. Myslím ale, že v další části kampaně přijdou s něčím nápaditějším.“



Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.