Podvod za 22 miliard? Mýtné brány stojí načerno! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 18. dubna 2024

Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav

Podvod za 22 miliard? Mýtné brány stojí načerno!

Celkem je mýtných bran 167.
Celkem je mýtných bran 167. (: ČTK)

PRAHA – Rakouská společnost Kapsch, která podivným způsobem vyhrála vládní zakázku za 22 miliard korun na realizaci výběru mýtného na českých dálnicích, porušila zákon! Řadu mýtných bran totiž postavila jinde, než mají být, a ještě ke všemu na ně nemá stavební povolení!

A aby toho nebylo málo – Kapsch nestačil dodělat ani elektrické přípojky k napájení bran. Proto u nich musí být dieselové agregáty. Ty se ale musí za plného provozu doplňovat zhruba každých 48 hodin. Kvůli tomu se pak vždy bude muset na dálnici zavřít pravý jízdní pruh – dopravní zácpy tak budou takřka na denním pořádku! Jen na dálnici do Brna je totiž bran 37...

Už dnes měl být spuštěn zkušební provoz mýtných bran. Ministerstvo dopravy ovšem odmítlo dát povolení ke spuštění! Jedenatřicet mýtných bran totiž stojí na místě, kde nemají co dělat! Jsou tzv. »černými stavbami«, nemají řádné stavební povolení! „Výstavba mýtného systému nám byla zkrácena o tři měsíce. Uvědomujeme si, že v tom hektickém tempu jsme úpravu umístění bran včas neoznámili,“ přiznal včera Aha! mediální zástupce společnosti Kapsch Evžen Staněk. Podle něj to ale stát věděl od samého začátku! Ministerstvo dopravy ale tvrdí, že při kontrolách na nedostatky upozorňovalo.

Co ale teď? Stavební zákon v tomto případě hovoří jasně. Stavebník má možnost dodatečně požádat o stavební povolení. Společnost Kapsch také může dostat pokutu za porušení zákona, ta ovšem činí maximálně půl milionu korun, což při získané mnohamiliardové státní zakázce a výši možné škody působí více než směšně! Když si kdokoliv z »normálních« lidí postaví bez povolení třeba barák, může mu úřad nařídit třeba i zbourání. A schválně, co se asi stane v tomto případě...?

Tím to ale nekončí. Sto padesát mýtných bran z celkového počtu 167 bude totiž ještě ke všemu napájeno dieselovými agregáty. Proč se nepoužije klasické napájení elektrickým proudem? „Dieselové agregáty jsou jen dočasným řešením situace. V tomto případě se protáhlo řízení o stavebním povolení, neboť je nutno jednat se spoustou vlastníků pozemků,“ tvrdí Marcela Žižková, mluvčí ministerstva dopravy. Brány se ale budou muset za plného provozu doplňovat zhruba každých 48 hodin. Kvůli tomu se pak vždy bude muset na dálnici zavřít pravý jízdní pruh. Řidiči, připravte se na to, že se české dálnice už brzy promění v čekárny...!

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.