První jízda novou Škodou Citigo! Jaký dojem udělala?
Konec popisování obrázků a uváděný dat poskytnutých výrobcem. Konečně jsme se mohli skutečně projet nejmenší a nejlevnější škodovkou na trhu, kterou se snaží mladoboleslavská automobilka uspokojit mladé řidiče, rodiny s malými dětmi či zralé páry. Z prvního »osahání« jsme si odnesli hned tři zajímavé postřehy...
Za prvé: v reálu to miniautu sluší o dost víc než na fotkách, hranatá karoserie se snadno odhaduje při parkování.
Za druhé: vpředu nabízí citigo víc místa než fabia. V ramenou se tři centimetry k dobru na každé straně projeví okamžitě vzdušnějším pocitem, loket opřený o dveře se však může dostat do kontaktu s holým plechem. Jinak se šetření nákladů moc neprojevilo a spíš než snaha o levné řešení upoutá citigo chytrými detaily – úchytkami na poznámky a parkovací lístky či háčky na nákupní tašky. Do hlubokého kufru uložíte 251 a 951 litrů zavazadel.
Za třetí: tříválcový litrový motor sice asfalt netrhá, povolených 130 km/h ale dosáhne v pohodě a drží i v kopcích. Hlavně příliš nehlučí a »nežere« – dá se jezdit pohodlně kolem 5 litrů na 100 kilometrů, ve městě zabírá hezky odspodu.
Je to za 179 900 Kč fér? Zdá se, že ano. Vedle kolínských trojčat je citigo dospělejší, praktičtější a se zajímavou nabídkou firemního úvěru za 100 Kč/den. Prorokujeme mu úspěch i vedle větší, ale okoukanější fabie.
Připraveno ve spolupráci s časopisem Auto Tip