Ideální týdenní PLÁN SLEV
Nápisy na výlohách, plakáty v obchodech a hlavně – akční nabídky. Všemi těmito způsoby se nás obchodníci snaží přesvědčit, abychom nakupovali právě u nich. Vyplatí se to?
SLEVA, ZLEVNĚNO! Nápisy na výlohách, plakáty v obchodech a hlavně – akční nabídky. Všemi těmito způsoby se nás obchodníci snaží přesvědčit, abychom nakupovali právě u nich. Vyplatí se to? Odborníci tvrdí: ANO!
„Akční nabídky mají zásadní úkol nalákat zákazníky do konkrétního supermarketu. Obchodníci vycházejí z toho, že pokud lidé přijdou, nakoupí i jiné zboží,“ vysvětluje důležitost akčních nabídek ekonom Tomáš Heidörfer.
Český zákazník se však chová ještě trochu jinak. „Češi měli oblíbený obchod či několik obchodů – potraviny, drogerii apod., kterým byli věrní. Vzhledem k ekonomické situaci se ale trend změnil a zákazníci nakupují podle akčních nabídek, respektive pouze zboží v akci,“ uvádí Heidörfer.
Kolem nezlevněného zboží procházíme bez zájmu a obvykle koupíme jen to nejdůležitější – pečivo. Zeleninu a mléko mají totiž v nabídce jinde... Do karet nám hraje i delší trvanlivost potravin, případně možnost koupit větší množství a uložit doma do mrazáku, třeba u masa. Člověk se sice naběhá, ale ušetřit lze. Nahráli tomu i sami obchodníci, kteří vystavěli prodejny na okrajích měst a často hned vedle sebe.