Zářijová novinka: Je vám v pendolinu vedro? Dostanete slevu!
Koupili jste si lístek na pendolino a místo toho přijela třicet let stará rozvrzaná souprava. Nebo je vedro a ve vlaku nefunguje klimatizace? Už nemusíte nadávat do větru! České dráhy připravily systém vrácení peněz cestujícím, jimž se nedostalo slíbených služeb. Nepůjde ale o hotovost, nýbrž o kupon, díky kterému pak dostanou slevu na další jízdence. Má to ale háček – pokud kupon nevyužijete do třiceti dnů, propadne!
To se nebude líbit lidem, kteří vlaky nevyužívají pravidelně. Systém, který bude platit od 20. září, uplatňují evropské vlakové dráhy, na vnitrostátní českou dopravu se ale evropská směrnice nevztahuje.
„Přestože České dráhy nemají ze zákona povinnost odškodňovat cestující při zpoždění vlaků nebo snížené kvalitě služeb ve vnitrostátní přepravě, hodlají tuto praxi změnit. Pilotní projekt tak od konce září umožní cestujícím žádat kompenzace za zpoždění či nepohodlí ve vlacích SuperCity (pendolino, pozn. red.), EuroCity a InterCity způsobené dopravcem České dráhy,“ uvedl mluvčí podniku Petr Šťáhlavský.
O odškodnění mohou žádat cestující těchto vlaků s jízdenkami v hodnotě nad 300 korun, zpět jim mohou dráhy vyplatit až 200 korun.
„Kompenzovat však nebude možné například zdržení vlaku ze zahraničí, zpoždění způsobená zásahem tzv. vyšší moci – nehody, usmrcení osob v kolejišti, vichřice a povodně apod.,“ varuje Šťáhlavský.