Vyzrajte na bankovní poplatky: Velký test běžných účtů! Podívejte se, kolik kde zaplatíte... | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

středa 24. dubna 2024

Svátek slaví Jiří, zítra Marek

Vyzrajte na bankovní poplatky: Velký test běžných účtů! Podívejte se, kolik kde zaplatíte...

 (Aha! –Martin Pekárek)

Bankovní poplatky v Česku patří k nejvyšším v Evropě. Jak si tedy vybrat účet, který vám každý měsíc neukousne pořádnou porci z vašich úspor? Deník Aha! přináší velký test běžných účtů, jak ho otiskl spotřebitelský magazín dTest.

 

Účet si nikdy nevybírejte podle toho, co se vám jako výhodné jeví hned na první pohled. Za takovou »super nabídkou« se obvykle skrývá háček. Bankovní produkt vždycky volte podle toho, co od něj očekáváte. Vybíráte často z bankomatu? Neumíte zacházet s internetem a často potřebujete zajít na pobočku banky? To všechno se v konečném součtu promítne do ceny účtu.

Jaký je průměrný spotřebitel?

  • Používá základní debetní kartu.
  • Dává přednost internetovému bankovnictví.
  • Každý měsíc platí za vedení účtu.
  • Výpis mu chodí v elektronické podobě.
  • Jednou měsíčně využívá odchozí platbu do vlastní banky a čtyřikrát do cizí banky (vše elektronicky).
  • Měsíčně mu přichází jedna platba z vlastní banky a dvě platby z cizí banky.
  • Na přepážce za rok dvakrát vloží hotovost a jednou za rok si hotovost vybere.
  • Zřídí a zruší dva trvalé příkazy ročně.
  • Měsíčně má dva provedené trvalé příkazy do jiné banky.
  • Jednou ročně zřídí a jednou zruší povolení k inkasu.
  • Dvakrát měsíčně vybírá z vlastního bankomatu a občas i jednou z cizího.

Desatero chytrého klienta...

  • 1. Na pobočku chodí, jen když je to nezbytně nutné. Jinak vše ovládá z internetu.
  • 2. Výpisy si vždy nechává zasílat jen elektronicky.
  • 3. Výběry z bankomatů omezuje na minimum.
  • 4. Nezřizuje si služby, které nepoužívá. Odmítá drahý kontokorent i kreditní karty.
  • 5. Od bankovního úředníka si nechá vždycky všechno vysvětlit a přepočítat.
  • 6. Dává si pozor na skryté poplatky. Například vyšší poplatek za převod peněz do jiné banky bývá maskován jako zúčtování mezibankovní položky.
  • 7. Nikdy nevybírá u cizích bankomatů.
  • 8. Pobíráli nadprůměrný příjem, volí peněžní ústav, který mu alespoň částečně odpustí poplatky.
  • 9. Snaží se, aby celá rodina byla u jednoho peněžníhoústavu. Tím se minimalizují poplatky.
  • 10. Snaží se vyjednat si individuálně lepší podmínky.

Kliknutím zvětšete Kliknutím zvětšete

 

 

 

 

Přečtěte si
Články odjinud

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.