Cestovní kancelář bude platit - Za zkaženou dovolenou 13,5 tisíce! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 23. dubna 2024

Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří

Cestovní kancelář bude platit - Za zkaženou dovolenou 13,5 tisíce!

Takto zůstal Lubor Stehlík uvězněn se synem na letišti v Hurghadě.
Takto zůstal Lubor Stehlík uvězněn se synem na letišti v Hurghadě. (pro Aha! – Lubomír Stehlík)

PRAHA – Neuvěřitelné! Více než dva roky trvalo Luboru Stehlíkovi, než se mu podařilo domoci se svých práv. V roce 2007 totiž spolu s dalšími klienty cestovní kanceláře Sunny Days zůstal dva dny trčet na letišti v Egyptě. Od cestovky žádal odškodné.

Neuvěřitelné! Více než dva roky trvalo Luboru Stehlíkovi, než se mu podařilo domoci se svých práv. V roce 2007 totiž spolu s dalšími klienty cestovní kanceláře Sunny Days zůstal dva dny trčet na letišti v Egyptě. Od cestovky žádal odškodné. Nyní už soud definitivně rozhodl: na vině je cestovka a panu Stehlíkovi náleží odškodnění ve výši 13 592 Kč a úroky.

Původně to měla být parádní dovolená za sedmdesát tisíc, ale její závěr se proměnil v hrůzyplnou zkušenost. Lubor Stehlík zůstal v říjnu roku 2007 společně s dalšími téměř 180 klienty cestovní kanceláře Sunny Days uvězněn na letišti v egyptské Hurghadě, a to všechno kvůli poruše letadla společnosti Koral Blue, které nebylo schopno dopravit je zpět do ČR.

Tenkrát Lubor Stehlík skončil i se svým čtrnáctiměsíčním synem Kevinem bez jídla, bez možnosti pořádného odpočinku a hlavně bez informací! „Nejdřív jsme čtyři hodiny čekali v letištní tranzitní hale, kde nám neustále oddalovali odlet. Pak nás posadili na hodinu a půl do náhradního letadla, odkud nás ale zase vyhnali do prosklené samotky na letišti. Tam nás drželi přes dvě hodiny a neměli jsme možnost si něco koupit k jídlu ani k pití – a to jsme byli i s dětmi!“ posteskl si Lubor Stehlík. „Pak nás odvezli zpátky na hotel, po deseti hodinách jsme se tak dostali tam, odkud jsme odjížděli. Bylo to prostě děsné, otřesné,“ neskrýval před dvěma lety své zklamání nad neseriózností cestovní kanceláře Stehlík.

CK Sunny Days se mu sice písemně omluvila, ale jako kompenzaci mu nabídla pouze 15% slevu z dalšího zájezdu, který by si koupil! S tím se ale nespokojený zákazník nehodlal smířit a po sérii jednání, která k ničemu nevedla, se rozhodl obrátit na soud. „Představitelé Sunny Days tehdy vinu cestovní kanceláře odmítali a rozhořčené klienty odkazovali na egyptskou leteckou společnost Koral Blue. Soud mi dal ale jednoznačně za pravdu, že Sunny Days nese zodpovědnost za dvoudenní zpoždění odletu z dovolené a především za útrapy s tím spojené,“ uvedl Stehlík, kterému se tak podařilo na cestovce vysoudit 20 procent z ceny zájezdu. „Finanční odškodnění sotva kompenzuje prostředky, čas a úsilí na jeho dosažení soudní cestou, nicméně má-li se změnit úroveň služeb tuzemských CK, jiná cesta bohužel není,“ uzavřel poškozený cestovatel. Cestovka musí navíc zaplatit soudní výlohy zhruba ve výši 13,5 tisíce Kč.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.