Fabie: Vyprodáno! Pořadníky s čekací lhůtou 10 týdnů - I v Evropě po nich šílí! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 25. dubna 2024

Svátek slaví Marek, zítra Oto

Fabie: Vyprodáno! Pořadníky s čekací lhůtou 10 týdnů - I v Evropě po nich šílí!

Fotografie
Fotografie (internal)

ML. BOLESLAV – Vozy Fabia se v době krize prodávají jak nikdy předtím. V Německu jsou druhým nejžádanějším autem a v Česku se staly nedostatkovým zbožím – čeká se na ně i 2,5 měsíce! Důvod? Šrotovné…

Vozy Fabia se v době krize prodávají jak nikdy předtím. V Německu jsou druhým nejžádanějším autem a v Česku se staly nedostatkovým zbožím – čeká se na ně i 2,5 měsíce! Důvod? Šrotovné…

V Česku sice ještě zavedeno nebylo, ale německý, ale třeba i rakouský nebo slovenský trh s auty rozhýbalo nevídaně. Díky tomu je dnes Škoda Fabia v Německu druhým nejprodávanějším autem hned za domácím VW Golf. Její nejlevnější verze Fabia Classic 1,2 (44kW) tak nyní (s příspěvkem za sešrotování předchozího starého auta) stojí v přepočtu 225 834 Kč, zatímco konkurenční Seat Ibiza 265 734 Kč a Renault Clio nebo Ford Fiesta 239 400 Kč. Na dražší verze pak Škoda v Německu dává ještě další 8procentní slevu.

Za první tři letošní měsíce Škodovka v Německu prodala přes 45 000 aut, oproti loňsku se tedy prodej zvýšil o více než polovinu. A zájem Němců nepoleví – šrotovné se bude vyplácet nejméně do konce května, pak se jen trochu sníží. Prodej roste i jinde.

Tím tak trochu trpí český trh. „Dodávky váznou. Škodovka se zaměřila na německý trh,“ řekl serveru Novinky.cz Jiří Zlotý, manažer ostravské společnosti Autocentrála. Škoda Auto sice tvrdí, že dodací lhůty aut v Česku jsou stejně jako dřív 4 až 6 týdnů, prodejci ale tvrdí opak. Podle nich se nyní na fabie s nejslabším motorem 1,2 čeká asi 10 týdnů.

Třeba v autosalonech v severních Čechách si navíc fabie kupují i Němci. A hlad v Česku po škodovkách se ještě zvýší. Díky novému zákonu si nově mohou živnostníci odečíst DPH, a každé auto tak koupí o 19 % levněji. Škodovka navíc pro české zákazníky připravila ještě speciální dubnové slevy – u fabie činí 15 000 Kč a u roomsterů dokonce 30 000 Kč. K tomu se i u nás zvažuje šrotovné. Dá se tedy tušit, že »fronty« zákazníků na fabie ještě vzrostou, přestože výroba jede naplno. „Denně se teď vyrobí v Mladé Boleslavi 1005 fabií. To je skoro maximální možná kapacita linky,“ řekl mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

5 hlavních důvodů, proč je zájem o fabie
  • Skvělá cena v poměru k dobré kvalitě
  • V kategorii malých aut mimořádný vnitřní prostor včetně kufru
  • Dobrá bezpečnostní výbava (4 airbagy již v základní verzi).
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti.
  • Přijatelné provozní náklady.
Kolik je šrotovné
  • Německo: 2500 eur (66 500 Kč), podmínkou je sešrotování auta starého nejméně 9 let.
  • Slovensko: Až 2000 eur (53 200 Kč), podmínkou je sešrotování auta starého nejméně 10 let.
  • Rakousko: 1500 eur (39 900 Kč). Podmínkou je likvidace auta staršího 13 let.
  • Česko: Poslední návrh – 2000 eur (53 200 Kč) a sešrotování auta staršího 10 let. O návrhu budou hlasovat za pár dnů poslanci.
Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.