Režisér Jiří Adamec - Pojišťovna štěstí: Natáčecí den spadl pod stůl! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

sobota 20. dubna 2024

Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra

Režisér Jiří Adamec - Pojišťovna štěstí: Natáčecí den spadl pod stůl!

Jiří Adamec
Jiří Adamec (Aha! – Dalibor Puchta)

PRAHA – Režisér nejúspěšnějšího seriálu televize Nova Pojišťovna štěstí Jiří Adamec (58) už ví, o čem bude její pátá série! Co pro něj bylo největším problémem při natáčení stávající série? A kdy se konečně pustí do pokračování neméně úspěšné Sanitky?

  • Finišují práce na čtvrté řadě seriálu TV Nova Pojišťovna štěstí. Znamená tento seriál něco mimořádného ve vaší kariéře?
    „Musím se přiznat, že Pojišťovna štěstí je skutečně výjimečným dílem v mé režisérské praxi. A to dokonce hned z několika důvodů. Je to například seriál, který ve finále své první série zlomil rekordy diváckého zájmu o původní český televizní seriál, který do té doby držel start Nemocnice na kraji města po třiceti letech. Nezdá se to možná až tak zajímavé, ale v produkci komerční televize to je kategorie asi nejdůležitější. Další senzační fakt, provázející vstup tohoto seriálu na obrazovky televizorů, je jeho neustále stoupající divácký zájem. Nejnižší sledovanost měly první a druhý díl, potom divácký zájem stoupal a rozdíl mezi prvním a posledním dílem byl více než milion diváků. A to první díl sledovaly téměř tři miliony diváků. Tenhle seriál jako jediné dílo v dějinách novodobé ankety divácké obliby a popularity TýTý porazil Karla Gotta a stal se v roce 2004 absolutním vítězem téhle ankety. Byl prvním skutečným dramatickým seriálem komerční televize v České republice, protože ve vší úctě k jiným projektům, na obrazovce i velmi oblíbeným, až Pojišťovna štěstí znamenala průlom do seriózní seriálové tvorby, do té doby vyhrazené výhradně televizi veřejnoprávní. A Pojišťovna štěstí to byla, která vytvořila předpolí pro mimořádný úspěch a diváckou oblibu dalších, byť pouze pseudoseriálových projektů komerčních televizí, a zároveň přisoudila projektům veřejnoprávní televize až další místa v diváckém zájmu. Pojišťovna štěstí objevila pro českou seriálovou tvorbu scenáristku Evu Papouškovou a k tomu celou plejádu nejen mladých talentovaných hereckých tváří. A pro bardy českého herectví vytvořila prostor, aby nabídli zcela jinou tvář svého umění, než na jakou jsme byli zvyklí. Pro mě osobně to byl a je navíc první seriál, který mi byl nabídnut po mém odchodu z ČT a navázání masivní spolupráce s TV Nova, především v oblasti televizní zábavy. Během téhle krásné práce jsem vybudoval a udržel kolem sebe štáb špičkových profesionálů, z nichž před Pojišťovnou štěstí měli se seriálovou tvorbou zkušenosti pouze čtyři z nás. A divácká obliba, stále reprezentující nejvyšší seriálovou sledovanost, znamená dnes již finišující realizaci čtvrté seriálové řady… a přípravu páté…“
  • V čem je seriál Pojišťovna štěstí jiný než seriály jako Zkoušky z dospělosti, Bylo nás šest, Sanitka, Rodáci nebo Dlouhá míle, které jste dělal předtím?
    „Především v tom, že jsou realizovány v jiné době. Tenkrát tady byla jediná televize, která zajišťovala divácký zájem o cokoliv. Uspět nebyl velký problém, zkoumala se tenkrát pouze kategorie, které se říkalo »divácká spokojenost«. Dnes to dělat nemusíte, divák má ovladač a tím vám sdělí, jestli je spokojený.“
  • Už víte, o čem bude pátá řada Pojišťovny štěstí?
    „Tuším, mnohé i vím, ale nepovím…“
  • Kdyby přišla nabídka na Sanitku 2, která by se nedej bože musela točit v těch samých termínech co pátá řada Pojišťovny štěstí, které ze svých oblíbených »dětí« byste upřednostnil?
    „To se naštěstí nepřihodí, Sanitku budeme realizovat až po páté řadě Pojišťovny, ale kdyby k tomu došlo, nebyla by to volba lehká. Ale neprozradím, kam mě dnes srdce táhne víc…“
  • S řadou postav Pojišťovny štěstí jste se musel rozloučit. Je nějaká, po které se vám stýská a jejíž odchod jste »obrečel«?
    „To je těžké. Z těch zásadních postav to byla především Yvetta Blanarovičová a Jaromír Hanzlík, i když jich bylo víc, které jsem měl rád a s jejichž představiteli se mi výtečně spolupracovalo. Ale režisér se musí umět od emocí tohoto druhu oprostit, postavy porodí a také zabíjí autor scénáře, v tomhle případě Eva Papoušková…“
  • Kdysi jste i hrál, herectví jste řádně vystudoval na DAMU, nepřidělíte si nějakou roličku i v Pojišťovně?
    „Já to nemívám ve zvyku a nejsem toho ani velkým příznivcem u jiných režisérů. Myslím, že pro režiséra je lepší na herce vidět a mluvit s ním. Ale jsou tací, kteří to dokážou oboje najednou, já ne…“
  • Stalo se vám někdy něco, co zásadně ohrozilo natáčení?
    „Konečně otázka, která je i důvodem našeho rozhovoru. Stalo. Nedávno. Když se Jiřina Bohdalová zhroutila z uveřejněných nahých fotografií ve vašem deníku a zejména z článku k nim, který ji absurdně obviňoval z exhibicionismu. To by dokázalo položit na lopatky i mnohem mladšího člověka a nejen paní, která má 77 let. Houkačka ji odvezla do nemocnice a natáčecí den Pojišťovny štěstí se ocitl »pod stolem«. Měli jsme na ten natáčecí den svezeny snad všechny podstatné herce, kteří v seriálu hrají, a zpráva o vážné indispozici téhle superstar českého herectva nás zastihla již přímo na place. Společně jsme nějaký čas čekali na informace o zdravotním stavu Jiřiny a povídali si, kam se to svět až dostal, když mu není svaté ani stáří. Bylo nám smutno a fakt, že ten filmařský pracovní den jsme museli zrušit, nám rozhodně v té chvíli nepřipadl nejdůležitější. Byli jsme rozpačití ze ztráty iluzí, které do té doby mnozí z nás měli. Já osobně se z toho nemohu vzpamatovat dodnes. A nejsem sám.“
  • Co vy si o této kauze myslíte?
    „Pokud to opravdu chcete slyšet, tak vám musím říct, že jsem nezvratně přesvědčen, že jste překročili všechna pravidla slušného chování a úcty k základním lidským hodnotám. Možná jste to v prvním okamžiku honby za úspěchem pouze podcenili, ale to, co se stalo, je opravdu víc, než jsme si uměli kdykoliv představit. Já osobně jsem přesvědčen od samého začátku, že legenda o panu Luborovi je hloupá a průhledná ptákovina, které kouká sláma z bot a kterou prokoukne i malé dítě. To, že Jiřina vylezla i na zlomek minutky na balkon v rouše Evině pověsit plavky, byla samozřejmě její chyba, ale kdo z nás ji neudělal? Jistě, mohla předpokládat, že kolem a naproti v hotelových pokojích je několik desítek Čechů (nebo Slováků a Slovenek), ale že by někdo vytáhl fotoaparát a tuhle starou paní nahou vyfotil? A pojal nápad poslat tu fotku do bulvárního deníku, aby dokladoval svou mravnost a nevhodné chování české Hvězdy? To nemohlo napadnou nikoho, s takovou podlostí Jiřina Bohdalová počítat v žádném případě nemohla. I když na druhou stranu jako česká celebrita de luxe musí ve společnosti svých spoluobčanů počítat bohužel s čímkoliv. Nejen láska, ale především závist a zloba je nám vlastní. Jsem ale přesvědčen, že tohle není ten případ. Fotografie jsou dílem profesionála a vše ostatní už jen nechutná a a nešťastná lavina, na kterou se nabalila spousta chyb a ošklivostí z českých luhů a hájů. Mluvil jsem o tom obsáhle a přesně takhle i 17. 6. na Frekvenci 1 v Křížovém výslechu s Xaverem Veselým a už se k tomu nechci nikdy vracet. Jen doufám, že najdete sílu se paní Bohdalové omluvit… Doufám, že to celé bude i pro vás dostatečným ponaučením o hranicích a mezích.“
  • Čekáte další dítě, nebude vás další »drobek« odvádět od práce?
    „To si pište, že křičící mimino na klidu v domácnosti nepřidá. Zeptejte se Karla Gotta, jestli má doma větší klid teď než před půl rokem… Ale to není nic proti radosti, která nás určitě s novým přírůstkem do rodiny čeká. Jestli to s ním bude jako s Daníkem, bude to víc než senzační.“
  • Víte, co to bude? Necháte si říci pohlaví?
    „Už se těšíme, až se to dozvíme a budeme to mimino oslovovat jménem…“
Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.