Volali jsme na infolinky, na kterých firmy poskytují pomoc klientům: Nejhorší infolinka = UPC! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 18. dubna 2024

Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav

Volali jsme na infolinky, na kterých firmy poskytují pomoc klientům: Nejhorší infolinka = UPC!

Křikem na operátora ničeho nedosáhnete.
Křikem na operátora ničeho nedosáhnete. (Profimedia.cz)

PRAHA – Určitě to znáte! Někdy to trvá minutu, jindy dvě a někdy dokonce desítky minut, než se vám podaří spojit s telefonním operátorem. Většina infolinek je zpoplatněna, a tak vás takové zavolání pro informaci může vyjít pěkně draho.

Určitě to znáte! Někdy to trvá minutu, jindy dvě a někdy dokonce desítky minut, než se vám podaří spojit s telefonním operátorem. Většina infolinek je zpoplatněna, a tak vás takové zavolání pro informaci může vyjít pěkně draho.

„V provozu je okolo 300 zelených linek, tedy infolinek, na které lze volat zdarma. Placených linek je desetkrát tolik,“ říká Miloš Houdek z komunikační agentury WeTell.

Cena hovoru se odvíjí od toho, v jakém tarifu voláte. Nejčastěji jde o místní hovor, kde se ceny pohybují od jedné do pěti korun za minutu.

„Klienty otravuje hlavně dlouhé čekání v pořadí na spojení s operátorem. Další nepříjemnou věcí jsou reklamní nabídky na různé slevové akce, které si člověk musí nechtěně vyslechnout. Mnohé klienty také odrazuje složité menu u samoobslužných systémů, kde i když člověk mačká tlačítka sebevíc, problém nevyřeší,“ říká Houdek.

Test Aha! Jak dlouho si počkáte, než vás přepojí?

Hodně záleží na tom, kdy se snažíte na infolinku dovolat. Nejvíce vytížené jsou při pondělku, větší šanci na úspěch máte ve čtvrtek nebo pátek. Ideální hodiny jsou mezi 11 a 12 hodinou dopoledne nebo okolo 16 až 17 odpoledne. V České republice se denně uskuteční zhruba 250 000 volání na bezplatné infolinky.

Rozčilují vás infolinky? Poradíme, jak ušetřit čas a peníze
  • Zjistěte, zda voláte zdarma (hovory zdarma začínají číslem 800)
  • Volejte mimo špičku, obvykle nejlépe koncem týdne
  • Ujasněte si, co po operátorovi chcete, a připravte si důležité dokumenty a své zákaznické číslo
  • Zkuste také využít e-mail
  • Pokud to je možné, volejte po internetu
  • Využijte telefonický samoobslužný systém, který vás obslouží ihned
  • Křikem na operátora nic neuspíšíte
Jak probíhalo volání na UPC Infolinku?
  • 0 až 1. minuta – přivítání, výběr jazyka a upozornění na to, že vás nahrávají
  • 2. až 5. minuta – tlačítková volba v menu
  • 5. až 7. minuta – automat se omlouvá za výpadky a výluky služeb v rámci ČR
  • 7. až 8. minuta – dotaz, zda kontaktujete UPC opakovaně
  • 9. až 40. minuta – ramtamtadam… monotónní muzika až do zbláznění
  • 40. až 44. minuta – jste ujišťováni, že jste desátý, posléze osmý, čtvrtý a nakonec druhý v pořadí
  • 45. minuta – konečně se ozve operátor – a vy jste chudší o pár desítek korun!

A co na to UPC?
„O problému víme. V současné době máme k dispozici něco málo přes sto operátorů na milion zákazníků, ale na přelomu března a dubna otevřeme nové komunikační centrum a počet operátorů se tak zdvojnásobí,“ uvedl tiskový mluvčí UPC František Malina.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.