Proč děvčátko (†3) vypadlo z vlaku? Nebyly zabouchnuté dveře?! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

pátek 19. dubna 2024

Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela

Proč děvčátko (†3) vypadlo z vlaku? Nebyly zabouchnuté dveře?!

Rychlík Galán, z nějž v neděli vypadla tříletá dívenka, byl včera celý den testován v olomouckém depu kolejových vozidel.
Rychlík Galán, z nějž v neděli vypadla tříletá dívenka, byl včera celý den testován v olomouckém depu kolejových vozidel. (Foto Aha! – Pavel Ryšlink, Karel Kopáč)

Přijít na to, co se v neděli kolem půl páté odpoledne stalo v rychlíku 884 Galán, se včera celý den snažili vyšetřovatelé drážní inspekce a policie. Snažili se objasnit tragickou smrt dívenky (†3), která krátce po vyjetí vlaku z olomouckého hlavního nádraží směrem ku Praze vypadla z vlaku ven.

Prvotní informace naznačovaly, že děvčátko, které cestovalo s rodiči z Luhačovic do Prahy, vypadlo z okna. Tato verze se však včera ukázala jako nepravděpodobná. Vyšetřovací pokus ale ukázal na dveře.

Rychlík 884 zůstal v olomouckém depu kolejových vozidel a experti v něm včera prováděli vyšetřovací pokusy. „Prví výsledky ukazují, že je naprosto nepravděpodobné, aby děvčátko vypadlo z okna,“ prozradila olomoucká policejní mluvčí Jitka Dolejšová. Specialisté se tak zaměřili na dveře vagonu.
Celý den včera jezdil inkriminovaný vlak na předměstí Olomouce. Experti zkoumali, zda lze otevřít dveře vagonu za jízdy a jakým způsobem mohlo děvčátko vypadnout.


Vyloučeno cizí zavinění... kde ale byli rodiče?
Policisté jsou na informace z vyšetřování skoupí. „Kriminalisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu usmrcení z nedbalosti, z kterého je nyní podezřelý neznámý pachatel,“ uvedla jejich mluvčí Jitka Dolejšová a dodala: „Cizí zavinění ovšem bylo vyloučeno.“ Otázkou zůstává, jak malé děvčátko mohlo z jedoucího vlaku vypadnout? Pokud selhalo zabezpečení dveří, znamená to, že se pohybovala po vlaku sama?
Vagon pro rodiče s dětmi
Rodiče cestovali s dívenkou ve speciálním vagonu, který z poloviny slouží jako služební vůz a oddíl pro přepravu zavazadel a z druhé poloviny jako oddíl pro rodiče s dětmi do deseti let. Jde o vůz řady BDs. Tyto vozy se vyráběly v letech 1974 až 1981 v německé továrně VEB Waggonbau Bautzen. Dveře těchto vozů jsou za jízdy blokované.

„Blokování je automatické, to znamená, že ho nikdo neovládá, ale uskuteční se automaticky, samo u řádně zavřených dveří. Dveře se »uzamknou« po překročení rychlosti 5 km/h.,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

A tady dveře taky nebyly zavřené! Žena (73) z vlaku vypadla!

Nestihla vystoupit z vlaku a z rozjíždějící soupravy vypadla. Dceře nebyly zamčené! Seniorka (73) jela v sobotu v mírně zpožděném osobním vlaku z Hulína do Záhlinic. Když chtěla vystoupit, zjistila, že přední dveře mají poruchu a musí jít k dalším.

„Šla proto k zadním, z nichž vysedal mladý muž. Zatímco on to stihl, když se ke dveřím dostala starší žena, vlak se dal pomalu do pohybu. Ženě se prý v tu chvíli zatočila hlava a z otevřených dveří vypadla ven. Se zraněnou hlavou a loktem byla převezená do nemocnice,“ popsala policistka Simona Kyšnerová.

Přečtěte si
defakto
26. 7. 2016 • 23:11

... a kde byly rodiče ? To nechají tak malé dítě ***t po vagonu samotné ? Co jsou to za lidi , že nedokáží ohlídat 3 - leté děvčátko ? Nechtěli se jej zbavit úmyslně , aby to vypadalo jako neštastná náhoda ?... hodně otazníků ...

mirkazam
26. 7. 2016 • 17:58

Pořád mě není jasné,že takové málé dítě nikdo nehlídal??.Copak cestovalo samo ?? Dveře- nedveře,takové dítě snad rodiče musí opatrovat. Celé je to nějak divné....

paralenka
26. 7. 2016 • 09:58

Blokování dveří? Poněkud nepředvídatelné! Vlastní zkušenost z EC z února u prvního vagónu - dveře na peron zablokované, takže nešly otevřít ani za pomoci dalších cestujících. Když už bylo téměř pozdě k výstupu či přeběhnutí k jiným, někdo navrhl, ať zkusím na opačné straně, byly odblokované! Takže ano, s kufrem jsem skákala do kolejiště! Slunce, seno... hadra! Šokovaný strojvůdce ze stojícího vlaku na první koleji se ptal, co se stalo a poté radil, jak se bezpečně přesunout na nástupiště. A výsledek šetření po stížnosti? Nikdo nehlásil závadu včetně paní průvodčí, nicméně se může stát, že systém občas selže! Zážitek, který můj lázeňský pobyt poznamenal, neboť se to stalo v Hranicích, tedy výstupu pro lázně Teplice n.B. Mimochodem další zastávka byla až Ostrava Svinov!

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.