Golf GT TSI: Malý, ale nadupaný!
PRAHA – Volkswagen Golf byl mezi českými řidiči vždycky oblíbeným autem. Výjimkou není ani model pětkové řady. Deník Aha! se proto na tohle vozítko podíval pěkně zblízka a ve spolupráci s pořadem Autosalon televize Prima připravil test vylepšeného Volkswagenu Golf GT 1,4 TSI.
Volkswagen Golf byl mezi českými řidiči vždycky oblíbeným autem. Výjimkou není ani model pětkové řady. Deník Aha! se proto na tohle vozítko podíval pěkně zblízka a ve spolupráci s pořadem Autosalon televize Prima připravil test vylepšeného Volkswagenu Golf GT 1,4 TSI.
Design a interiér příliš nepřekvapí, jako by z oka vypadl svým předchůdcům. Je vytvořen z kvalitních měkčených materiálů, tříramenný volant je sportovně tvarovaný a dobře se drží. Sedačky jsou pohodlné, dobře tvarované a při jízdě skvěle drží tělo při krouhání zatáček. Přístrojovka je přehledná, budíky dobře čitelné, ale chybí teploměr chladicí kapaliny. Místo něj přibyl budík tlaku přeplňování.
Tenhle »golfík« ale neútočí na zákazníky interiérem, nýbrž hlavně našlapaným motorem. Golf GT je totiž prvním automobilem na světě, poháněným motorem se zdvojeným přeplňováním a s vrstveným přímým vstřikováním paliva. Přestože se jedná o čtyřválec o objemu 1,4 litru, má rovných 170 koní a točivý moment 240 Nm.
Je hodně sportovně laděný a z nuly na stovku to vytáhnete za velmi slušných 7,9 sekundy. A maximální rychlost? 220 km/h.
Čtyřválec o objemu 1390 cm3 vzbuzuje trochu dojem auta ve stylu nákupní tašky, ale u »gétéčkového« golfa s technologií TSI by to byl životní omyl. Díky zdvojenému přeplňování se totiž vyrovná atmosférickému motoru o objemu 2,3 litru! Koneckonců – porota soutěže International Engine of the Year Awards, která uděluje ocenění nejlepším motorům, mu dala hned dvě ceny – první v kategorii motorů o objemu 1,0–1,4 litru a pak dokonce i titul Nejlepší motor roku 2006.
Motor je přitom velmi tichý. Nízký objem a zároveň vysoký výkon má pro motoristy hned několik výhod. Především nižší sazbu povinného ručení. Co může odradit, je poměrně vysoká cena – začíná na 719 000 Kč.
Plusy:
-
přelomový motor
-
skvěle držící sedačky
-
pěkný interiér
Minusy:
-
vysoká cena
-
malý zavazadlový prostor
-
spotřeba je vyšší než papírová
Volkswagen Golf GT 1,4 TSI
Palivo: Benzin
Objem: 1390 cm3
Počet válců/ventilů: 4/16
Výkon: 125 kW/170 koní
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Převodovka: Mechanická 6stupňová
Kombinovaná spotřeba: 7,4 l/100 km
Délka/šířka/výška (mm): 4200/1760/1480
Zavazadlový prostor: 350 l
Základní cena: 719 000 Kč