Honda Civic: Ufo na pořadník
PRAHA – Když se tohle ufo autíčko objevilo na silnicích, mnoho motoristů nechápavě kroutilo hlavami. Dnes automobilky tenhle modýlek Hondě závidí, protože na koupi nového Civiku je dokonce pořadník.
Deník Aha! pro vás připravil ve spolupráci s pořadem Autosalon televize Prima test tohohle nevšedního vozítka.
Nevšední design nové Hondy Civic vyrazil mnohým dech. Zepředu působí dojmem, že pochází z dílny nějaké mimozemské civilizace. Příď je prosklená a chybí mřížka pro přívod vzduchu k motoru. Ten se dostává k motoru otvorem pod nárazníkem, takže to vypadá velmi dynamicky. Blinkry jsou umístěny na zpětných zrcátkách. Karosérie je velmi masivní a pevná. Kufr je dost hluboký, ale rezervu v něm nenajdete, Honda dodává jen kompresor s opravárenskou sadou. Nechybí držáky na tašku či zásuvka na elektrický proud. Objem kufru 415 litrů není špatný. Sklopením sedadel si polepšíte na 1352 litrů. Také přístrojová deska nadchne. Budíky jsou modře podsvícené, přehledné a dobře čitelné. Na displeji se vám ukazuje celá řada informací od počtu ujetých kilometrů po průměrnou spotřebu paliva. Volant se dobře drží a je sklopen do svislejší, sportovnější polohy.
Užitečné a maximálně praktické jsou i odkládací plochy. Civic vyniká i v bezpečnosti. Výsledek hodnocení v nárazových testech Euro NCAP je pět hvězdiček při nárazu zepředu i zezadu, tři hvězdičky dostalo auto za ochranu chodců a čtyři za bezpečnost dětských pasažérů. To z něj dělá nejbezpečnější vůz ve své třídě.
Pod kapotou najdete turbodiesel o objemu 2,2 litru a hned 140 koní. Motor je tichý a dovnitř nepronikají žádné vibrace. Funguje systém přímého vícenásobného vstřiku paliva Common Rail druhé generace a motory splňují emisní normu Euro 4. Honda navíc potvrdila sportovní zaměření svých vozů. Kdo chce jezdit rychle, ale přitom s malou spotřebou, je pro něj nový Civic výbornou volbou. Není totiž problém jezdit se spotřebou kolem 5,5 litru. Velmi sportovně je naladěn i podvozek. Elektrický posilovač řízení pomáhá k vyššímu výkonu, nižší setrvačnosti, zvýšené tuhosti, nižšímu tření, zlepšení ovladatelnosti a nižší spotřebě. Sportovní podvozek navíc umožňuje razantní projíždění zatáček a spolehlivé vedení.
Honda Civic 2,2 CTDi Executive
Palivo: nafta
Objem: 2204 cm3
Počet válců/ventilů: 4/16
Výkon: 103kW/140 k
Točivý moment: 340/200 N.m/min
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení: 8,6 s
Převodovka: mechanická 6 stupňová
Délka/šířka/výška: 425/177/146 cm
Rozvor náprav: 262 cm
Zavazadlový prostor: 415/1352 l
Základní cena: 649 000 Kč
Plusy:
+ výborný motor
+ velká bezpečnost
+ skvělý interiér
Mínusy:
- zadní okno zkresluje
- na rozbitých silnicích je podvozek příliš tvrdý
- přes volant někdy není vidět na otáčkoměr
Autor: Leni Kabeláčová
Foto: Archiv