Testujeme Nissan Pathfinder
Je za námi zima, která řadu obyvatel měst a obcí ležících na horách přesvědčila o tom, že potřebují auto s pohonem všech čtyř kol. Tolik sněhu, kolik napadalo zejména na pohořích ležících na severní straně republiky, dlouho nebylo.
Vyzkoušeli jsme jednoho z horkých adeptů na terénní vůz pro horaly, a to přímo v nejvýše položeném městě Česka – Božím Daru a jeho okolí, kde se stále ještě drží sníh. Nutno podotknout, že označení Pathfinder (hledač cesty, průkopník) si auto zasloužilo.
Auto už zvenku budí respekt. Hranatá karoserie prozrazuje účelnost. Nissan sice má v nabídce ještě průchodnější teréňák (Patrol), ale i Pathfinder projede prakticky všude.
Díky vysoké světlé výšce, připojitelnému pohonu všech kol a občas používané redukci převodovky nemělo auto problém projet bahnem, ani po cestě skryté pod půlmetrovou vrstvou sněhu. Udělat z dvoukolky čtyřkolku lze pouhým otočením příslušného knoflíku.
V testovaném voze bylo navíc velmi útulně. V extrémních podmínkách hodně pomáhala navigace, která dokonce při jízdě v Německu upozorňovala na uzavřenou cestu, na kterou se zřítily sněhem obtěžkané stromy. Využili jsme i další vymoženost – couvací kameru, zvláště při couvání mezi sněhovými mantinely. Příjemná je možnost převážet i sedm lidí na dvou sklopných sedačkách ve třetí řadě.
Nissan Pathfnder
Max. rychlost: 175 km/h
Spotřeba: 9,8 l/100 km
Cena: od 787 000 Kč
-
Plusy
● prostorný interiér
● průchodnost terénem
● vzhled budící respekt -
Mínusy
● hlučnější motor za studena
● zadrhávající řazení
● levné materiály v interiéru