Testovali jsme Shuanghuan CEO: 777 tisíc korun - Oželíte palubní počítač a airbagy?
Hlavně na neokoukanost hodlá podle představitelů firmy sázet dovozce čínských automobilů CEO do České republiky. Jak si redaktor Nedělního Aha! ověřil při testovací jízdě, kterou absolvoval v den premiéry modelu CEO na českém trhu, auto skutečně pozornost ostatních řidičů i chodců přitahuje.
První čínské auto na českém trhu
Pokud tedy skutečně zaplatíte 777 000 korun a koupíte si tuto horkou novinku, připravte se na to, že budete považováni tak trochu za exota.
Nejprve nám slibovali, že nás pouze svezou po připravované trase, nakonec jsme mohli i na pár kilometrů za volant. Ještě předtím jsme ale stojící vůz důkladně prozkoumali.
Jaký je nový CEO?
Zvenčí velký, vypadá solidně bytelně a žádné zjevné vady na kráse jsme neobjevili. Jen při pohledu na boční siluetu a zadní část s koncovými svítilnami se neodbytně vkrádá do hlavy myšlenka na podobu s BMW X5. Uvnitř už je zjevná nižší kvalita zpracování oproti prakticky všem autům, která jsou nyní na českém trhu. Tak třeba mřížky, kterými proudí do interiéru vzduch, do otvorů v palubní desce jaksi nepasují. Z koženého obšití rukojeti parkovací brzdy visely nitě a pod čalouněním na sloupku čelního skla u řidiče byly vidět jakési nevzhledné hrbolky.
Absence airbagů
Překvapí i laciný a nepříliš pohledný displej ovládání klimatizace a vyříznuté otvory do čalounění tam, kde u jiných aut bývají hlavové či záclonové airbagy. Ty auto nemá, stejně tak chybí i boční airbagy. Z dalších bezpečnostních prvků u vozidel v této třídě chybí i ESP, řidič bude zřejmě postrádat i palubní počítač. Na druhou stranu například výplně dveří vypadají kvalitně a vcelku i pohledně. Také místa pro posádku je dost a dost.
A jak auto jezdí?
Z pár kilometrů, které jsme s ním ujeli po vedlejších silnicích, se nedá až tak moc usuzovat. Nicméně: Už při rychlosti 90 km/h dovnitř proniká značný hluk proudícího vzduchu, ve stejné rychlosti už je i nepříjemně slyšet zvuk motoru. Zrychlení vzhledem k velké hmotnosti skoro dvě tuny a malému výkonu motoru není nic moc. V zatáčkách vadil příliš lehce naladěný posilovač řízení. Spotřebu jsme pochopitelně netestovali, ale už ta podle papírů nevypadá příliš lákavě. Takže možnost jízdy na plyn bude určitě využívaná...
Technická data Shuanghuan CEO:
-
Pohon 4 x 2 nebo 4 x 4
-
Motor: Mitsubishi o objemu 2351cm³ a výkonu 125 koní
-
Max. rychlost: 160 km/h
-
Spotřeba: 11,4 l naturalu na 100 km v kombinovaném provozu nebo 15 l LPG
-
Světlá výška: 260 mm – to by mohlo v kombinaci s tuhým žebřinovým rámem a pohonem 4 x 4 zajistit slušnou průchodnost terénem
-
Zavazadlový prostor: 1550 l (až po střechu)
-
Rozměry (délka, šířka, výška v mm) : 4710 x 1870 x 1820
-
Cena: 777 000 Kč. Jediná možná příplatková výbava je automatická převodovka.
5.10.2008