Hyundai i30 1.6 CRDi: Trumfuje i sestřičku!
PRAHA – Hoďte do koše vžité předsudky o pochybné kvalitě korejských vozů, které jsou údajně dobré jen díky své podbízivé ceně. V automobilovém průmyslu a speciálně pak u firmy Hyundai už to dávno neplatí!
Test Nedělního Aha!
Alespoň nás o tom přesvědčilo příjemné vozítko i30, které jsme nedávno testovali!
Hrany jsou pryč, ať žijí oblinky
Zapomeňte na poněkud šedivé modely lantra či elantra, automobilka Hyundai už je někde jinde. Po léta typický hranatý asijský design? Pche! Z oblých tvarů »í třicítky« se vám zatočí hlava. Sice se nebudete moci zbavit dojmu, že jste podobnou karoserii už zcela jistě někde viděli, možná vás nepřesvědčí pohled zezadu, nicméně z hlediska designu nelze vozu nic podstatného vytknout.
Nečekaně pohodlné posezení
Vnitřek vozu na zákazníka útočí nejen nečekanou prostorností, což je zřejmé z rozvoru 2650 mm, ale díky měkkým plastům, pro Asijce po léta ne vždy typickým, je i pohodlný. Potěší třeba pohledná palubovka, logické uspořádání ovládacích prvků i výhled z vozu.
Jízdní vlastnosti překvapily
A dál už je to jenom lepší! Hyundai i30 je totiž štikou v segmentu nižší střední třídy, kde dokonce strká do kapsy i svoji velice úspěšnou koncernovou sestřičku Kiu Cee´d. Čím to? Interiér a jízdní vlastnosti totiž zaslouží velký aplaus! Na silnici se pak chová suverénně, samotné řízení i práce převodovky jsou bezchybné. Z šesti nabízených motorů jsme testovali turbo-diesel o obsahu 1.6 l v nadupanější verzi o výkonu 116 koní. Ten dokáže vyvinout až rychlost 190 km/h, přitom kombinovaná spotřeba se drží pod 5 litry nafty na 100 km! Pro »spořínky«, kteří ale svému automobilu někdy pořádně šlápnou »na krk«, je to velice výhodná kombinace.
Nevěsta s bohatým věnem
U i30 si nejvíce připlatíte právě za lepší pohonné jednotky, komfort totiž mnohým postačí už ten nejlevnější. Vždyť v základní výbavě Classic je šest airbagů, ABS či ovládání audiosystému na volantu.
> Co nás zaujalo...
SPOTŘEBA: Výrobcem uvedená kombinovaná spotřeba 4,7 l je úžasná, a přestože jsme se při testech přehoupli přes 5 l/100 km, i tak ujet na plnou nádrž tisíc kilometrů je »rána«.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI: Žádné hučení motoru, smýkání se mimo stopu, problémy s brzděním. Vůz je na silnici naprosto suverénní.
INTERIÉR: Ve svém segmentu opravdu prostorný, rozvor 2650 mm a zavazadlový prostor o objemu 340 l hovoří za vše.
> ...a co nás zklamalo
DESIGN: Ne, že by šlo o ošklivé káčátko, ale třeba zadní část vozu se dvakrát nepovedla. Navíc karoserie v mnohém kopíruje některé své konkurenty. V tomhle směru má korejská automobilka stále co dohánět.
Hyundai i30 1.6 CRDi
Čísla a fakta:
Rozměry (DxŠxV): 4245x1775x1480 mm, rozvor 2650 mm
Objem motoru: 1582 ccm
Max. výkon motoru: 85 kW/116 koní
Max. rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 11,6 s
Spotřeba: 4,7 l (kombinovaná)
Zavazadlový prostor: 340 l
Cena (vč. DPH): od 344 637 Kč
Autor: (spo)
Foto Aha! – Petr Maňas, Kia