Brilliance BS4 z Číny? Že vám to nic neříká? Konkurent octavie! Za 300 tisíc Kč
FRANKFURT/PRAHA – Ještě před pár lety to mnozí brali jako planý poplach. Čínské automobily v Evropě? „Nesmyslné!“ mávali nad tím ledabyle rukou. Teď, po autosalonu ve Frankfurtu, už je to víc než jasné.
Číňané vyrážejí dobýt evropské trhy se svými modely. Jedny renomované automobilky hrozí žalobaami kvůli nápadným kopiím vlastních modelů, jiné – včetně Škody – se třesou strachy nad levnější konkurencí...
V Česku by se jako první měl začít prodávat model Brilliance BS4. A bude to přímý konkurent Škody Octavia! Je o deset centimetrů delší než český vůz (4572 mm), automobilka do něj montuje dva druhy motorů o objemu 1,8 l. Stát by měl kolem 300 tisíc Kč, zatímco základní modely octavie se začínají prodávat od 424 900 Kč.
Brilliance se sice nemůže pyšnit zdařilými testy bezpečnosti, ovšem chlubí se prostorným zavazadlovým prostorem (550 l) a hlavně bohatou základní výbavou, ve které jsou zahrnuty čtyři airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, ABS nebo brzdový asistent, klimatizace, elektricky ovládaná okna či audio systém.
Design Brilliance BS4 pochází z dílny italského návrháře Pininfariny a tak se jako jeden z mála nemusel obávat žalob renomovaných značek.
Čínská automobilka chce v Evropě kromě BS4 prorazit i s dalšími dvěma modely, menším BS2 a dalším sedanem BS6.
V Česku se o jeho zastoupení uchází Antonín Charouz.
Haima? CEO? Noble? Ufo? Až příliš nápadné kopie...
CEO
Zadní část okopírovaná od BMW, přední je směsicí Hondy a Toyoty. Celým názvem Shuan Huang CEO je poháněný čtyřválcem o objemu 2,3 litru s maximálním výkonem 95 kW. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 10,5 litru/100 km. Automobil bude v Evropě nabízený ve třech stupních výbavy, od základní za 740 tisíc Kč po nejluxusnější (mj. kůže kombinovaná s imitací kůže) za 850 tisíc Kč.
HAIMA
I tady je podoba nápadná. A nikoliv náhodná. Haima se řadí do koncernu FAW, který pro čínský trh produkuje vozy v licenci zahraničních automobilek. Začátek spolupráce s Mazdou se datuje k roku 1990. Haima vyrábí téměř 200 tisíc vozů ročně a nabízí čtyři řady vozidel. Nejluxusnější z nich je Haima 3 (Mazda3), zbylé jsou starší generace: Family (Mazda 323 sedan), Family 2 (Mazda 323 sedan) a Peremacy.
NOBLE
Pokud potkáte někoho z německé automobilky Mercedes, raději před ním název Noble nevyslovujte. Soudy jsou zahrnuty žalobami, německý výrobce ale vyhrává jen částečně. Loni se mu povedlo zastavit sériovou výrobu zcela okopírovaného vozu SmartForTwo. Číňané ale přišli s jeho upravenou verzí. A směle ji začali produkovat. Zatím se nepředpokládá, že by se do Česka dovážel.
UFO
Až příliš nápadně připomíná Toyotu RAV4. Ale světe div se, není to ona! I když se na první pohled liší znakem na chladiči. Základní cena činí 450 tisíc Kč, nejdražší modely jsou za 540 tisíc Kč. Za příplatek 20 tisíc lze získat parkovací systém. Pohánět ho budou dva motory o objemech 1,6 l a 2,0 l. Spotřeba nebude převyšovat hranici 9 litrů/100 km. Za příplatek je možné získat pohon na LPG nebo automatickou převodovku či centrální zamykání.
Autor: (aut)
Foto: ČTK