Marketingová čarodějka Magdalena Čevelová (42): "Tarot je nástroj sebepoznání!"
Kartářka Magdalena Čevelová má bohatou klientelu mezi drobnými podnikateli, kteří usilují o prosperitu svých firem. Spojení marketingu s kartami či křišťálovou koulí se ovšem může jevit jako zvláštní představa. „I s kartami se dá věštit, ale je to jiný přístup, než jaký uplatňujeme v Tarotové asociaci. My vnímáme tarot jako něco, co lze používat v běžném životě, jako rádce v každodenních situacích. Tarot není nástroj věštění, ale sebepoznání. Snažím se s kartami pracovat tak, aby se z nich člověk něco dozvěděl o sobě, co ho popostrčí dál v životě či v práci,“ vysvětluje Magda.
Nejsou to čáry
Pustit se do marketingového čarodějnictví ji napadlo poté, co sama v této oblasti 20 let pracovala. Lidé, kteří k ní chodí, jsou specifičtí tím, že mají malou firmu, v níž majitel vše řídí a jeho nastavení mysli je důležité pro fungování celého podniku. „Nejsou to žádné čáry. Je to o tom, jak o těch věcech člověk přemýšlí. Jaké si s sebou nese mýty, které mu komplikují život. To vše se pak promítá do jeho podnikání. A právě tarot dokáže zrcadlit naše vnitřní nastavení, a tím odkrýt směr, kterým je dobré se vydat,“ objasňuje čarodějka.
Výklad nás má nakopnout
I když s tarotem pracuje Magda velmi prakticky, nezbavuje výklad jeho mystické síly. „Náhoda neexistuje, na tu nevěřím. Rozhodně je něco mezi nebem a zemí, co spolehlivě funguje. Zároveň ale věřím, že my lidé máme dost nástrojů a možností, abychom posouvali život tak, jak chceme,“ vysvětluje. Proto je i podle ní zbytečné se bát, že nám karty sdělí něco, co slyšet nechceme. „To se stát může. Když se ale toužíme posunovat dopředu, potřebujeme být konfrontováni s věcmi, které o sobě nevíme. Ze správného výkladu bychom měli odcházet nakopnuti. Ideálně s vizí, jaký bude náš první krok, kudy se vydat. Zda se nám to, co jsme slyšeli, líbilo, není až tak důležité,“ dodává Magdalena Čevelová.
„Instantní“ zázraky neexistují
A proč předpověď někdy nevyjde? Bylo to špatnou kartářkou? „Když něco nevyšlo, tak dotyčný třeba neudělal to, co měl, na čem se domluvili,“ říká Magda. Ani síla magie a čáry dávných čarodějek neslibovaly „instantní zázraky“ a rychlá řešení. Něco co si nasypeš do hrnku s horkou vodou, vypiješ a bude hotovo. „Co byla kouzla? Ve většině čarodějnických knih jsou popsané poměrně složité postupy na rituály. Sehnat mandragoru, která se sbírá tehdy a tehdy, ucho z netopýra chyceného za úplňku. Pak musíš dorazit v přesnou dobu na přesné místo, trvá to půl roku. Nesmíš udělat chybu. V průběhu toho, co ten člověk sháněl ingredience a obíhal magická místa, tak vlastně o tom všem přemýšlel a proběhla v něm změna. Když se pak nakonec lektvaru napil, bylo už vše hotové,“ doplňuje Magda.
Chcete vědět, jak si vybrat kartáře? Kupte si nové Aha! pro ženy, kde se dozvíte více. V prodeji je jen za 8,90 Kč!